تفاهم نامه همکاری علمی ، تحقیقاتی مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد و نیروی انتظامی استان یزد منعقد گردید.

 در راستای تعامل بین مراکز دانشگاهی و موسسات تحقیقاتی کشور و مراکز پژوهشی نیروی انتظامی و بهره مندی از امکانات و توانمندیهای یکدیگر در زمینه های علمی ، پژوهشی و تبادل تجربیات تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی یزد و فرماندهی انتظامی استان یزد منعقد گردید.

دکتر ابوالفضل داوودی معاون پژوهش و فناوری واحد یزد هدف از انعقاد این تفاهم نامه گفت : همکاری های مشترک در کلیه زمینه های علمی و تحقیقات کاربردی بین دانشگاه آزاد یزد و پلیس یزد با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین اعم از علمی ، فنی ، نیروی انسانی ، اطلاعات ، تجربه و تخصص می باشد.

وی ادامه داد : همکاری در زمینه اطلاع رسانی درباره موضوعات علمی پژوهشی طرفین ، همکاری در زمینه ، اجرا و انجام طرحهای پژوهشی – کاربردی مشترک ، انتخاب موضوعات پایان نامه های تحصیلی مرتبط با نظم ، امنیت ، ماموریت و وظایف ناجا ، تبادل اساتید برای فراگیری علوم مشترک ، فراهم نمودن امکان استفاده از کتابخانه ، آزمایشگاه و تجهیزات مرتبط برای محققین طرفین ، همکاری در زمینه انتشار خبرنامه های علمی – تحقیقاتی مشترک از جمله مهمترین زمینه های همکاری و تعهدیات مشترک است.

همچنین حمزه ملک ثابت رئیس دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی استان یزد نیز گفت : نیروی انتظامی علاقه مند به برقراری ارتباط گسترده با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی بویژه دانشگاه آزاد اسلامی می باشد که از ظرفیتهای علمی استفاده شود و علمی شدن فعالیتهای نیروی انتظامی برابر است با عملکرد دقیق و صحیح که رضایت مردم و نظام را به دنبال خواهد داشت و انعقاد این تفاهم نامه علمی و تحقیقات محور خوب برای فعالیتهای آینده و در راستای خدمت بیشتر و بهتر به مردم است.

ملک ثابت ادامه داد : همکاری در جهت انجام طرحهای کسر خدمت سربازی دانشجویان دکتری و ارشد ، حمایت مالی از پایان نامه های دانشجویان در مقاطع دکتری و ارشد در طرح پایان نامه ها برای دسترسی به منابع ، جامعه آماری و اطلاعات غیر طبقه بندی در پلیس یزد و استقبال و حمایت از طرحهای تحقیقاتی مورد نیاز پلیس یزد با اولویت انسانی ، پس از تصویب از جمله همکاری های نیروی انتظامی می باشد.

گفتنی است این تفاهم نامه در 4 ماده و 24 بند تنظیم و به امضاء طرفین رسیده است و مدت اجرای این تفاهم نامه از تاریخ انعقاد 3 سال خواهد بود که به درخواست طرفین قابل تمدید می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا