یزدفردا :معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي کشور در سفر به استان گلستان از ايجاد بازارچه دائمي صنايع دستي در کاروان‌سراي تاريخي مهرآيين خبر داد و گفت: اين بازارچه در دهه مبارک فجر گشايش مي‌يابد.
«محمد حسن صالحي مرام» در گفت‌وگو با ميراث آريا، افزود: حضور در جشن ثبت جهاني گنبد قابوس فرصت مناسبي را براي بازديد از فضاهاي تاريخي اين استان فراهم کرد تا بتوان از اين بناها براي ايجاد بازارچه‌هاي دائمي استفاده کرد.

وي با اشاره به اين که امروز از کاروان‌سراي تاريخي مهرآيين بازديد کرده است، افزود: با مذاکرات صورت گرفته قرار است اين کاروان‌سرا به نخستين بازارچه دائمي صنايع دستي استان گلستان تبديل شود.

اين مقام مسوول در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور ادامه داد: خانه تاريخي باقري نيز از قابليت‌هاي بسياري براي ايجاد بازارچه، کارگاه‌هاي توليد زنده و مرکز آموزش صنايع دستي برخوردار است که پس از مرمت، اين بنا نيز تغيير کاربري خواهد يافت.

وي در ادامه، از بازديد از موزه صنايع دستي استان گلستان خبر داد و گفت: موزه صنايع دستي اين استان، فضايي بسيار ارزشمند دارد و نشان‌دهنده قدمت و اصالت هنرهاي سنتي و صنايع دستي در اين استان است.

صالحي ‌مرام با اشاره به ايجاد 60 بازارچه صنايع دستي در برنامه 5ساله پنجم توسعه يادآور شد:‌ در صورتي که دولت اعتبارات اين برنامه را در سال 91 تامين کند، معاونت صنايع دستي مي‌تواند به تعهدات 5ساله خود تا پايان امسال جامه عمل بپوشاند.
معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان گلستان امروز همچنين از مدرسه عماديه و مسجد جامع شهر گرگان بازديد و از نزديک روند مرمت اين بناها را مشاهده کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا