یزدفردا:عضو كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي بر غير قانوني بودن تشكيل هيات نظارت بر قانون اساسي توسط دولت تاكيد كرد و گفت: رئيس جمهور بعد از 7 سال به اين نتيجه رسيد كه تصميمش درباره انحلال هيات نظارت بر قانون اساسي اشتباه بوده اما اكنون دير شده است.  
محمدرضا تابش  تصريح كرد: احمدي نژاد در صحبت هاي اخير خود ادعا كرد كه رئيس جمهور حق تذكر دارد و اين حق را قانون به او مي دهد. اين درحاليست كه وظايف قوا در قانون به خوبي مشخص شده است.
وي در ادامه افزود: تفاوت نظر قوا در خصوص قوانين باعث شده بود كه هيات نظارت بر قانون اساسي تشكيل شود اما احمدي نژاد در اولين تصميمات خود اين هيات را منحل كرد و اعلام كرد كه نياز به اين هيات ندارد.
تابش با اشاره به اينكه اكنون رئيس جمهور احساس نياز براي وجود هيات نظارت بر قانون اساسي مي كند گفت: بعد از گذشت 7سال احمدي نژاد متوجه شده كه وجود اين هيات ضروري بوده است اما اكنون شوراي نگهبان با اين امر مخالف است.
نماينده مردم اردكان در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: اينكه احمدي نژاد مي گويد برخي قوانيني كه خلاف قانون است را اجرا نمي كند درست نيست و طبق قانون تفسير و تاييد قانون با شوراي نگهبان است. بنابراين اين بحث حقوقي است و اختلاف نظر وجوددارد بين شوراي نگهبان كه مفسر قانون اساسي است و آقاي رئيس جمهور.
اين نماينده مجلس همچنين تاكيد كرد: با توجه به مشكلاتي كه در دولت هاي نهم و دهم پيش آمد احمدي نژاد احساس مي كند نياز است به قوانين ورود كند اما مرجع تفسير قانون اساسي شوراي نگهبان است و شوراي نگهبان اعتقاد دارد تشكيل هيات نظارت بر قانون اساسي خلاف قانون اساسي است.  
تابش همچنين از آمادگي اصلاح طلبان براي شركت در انتخابات رياست جمهوري خبر داد و گفت: اصلاح طلبان كمتر از اصولگرايان دلسوز نظام نيستند. لذا براي شركت در انتخابات نيز منتظر نظر و اعلام مقام معظم رهبري هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا