یزدفردا :د پی انتشار خبر" خطر انفجار 38 هزار لیتر بنزین و اقدام مأموران پلیس راه دیهوک/ جمعیت هلال احمر همکاری نکرد""در یزدفردا که در آن عدم همکاری نیروهای امدادی هلال احمر اشاره شده بود جناب آقای مشرف مدیر عامل  جمعیت هلال احمر استان یزد با ارسال تکذیبیه ای ضمن تشریح حادثه خبر یزدفردا را تکذیب کرد که ضمن تشکر از توجه آن جمعیت به افکار عمومی متن کامل جوابیه هلال احمر استان را منتشر می کنیم ::

 

مديريت محترم سايت يزد فردا
 

سلام عليكم
با احترام تکذیبیه خبر مورخ 17 شهریور 1391 درخصوص نحوه امدادرسانی در سانحه تانکر حامل بنزین در محور دیهوک – راور در فاصله 110 کیلومتری دیهوک به شرح ذیل اعلام میگردد .

خواهشمند است نسبت به درج آن اقدام نمائید .

بر اساس گزارش پایگاه بین شهری امداد و نجات ( جاده ایی ) جمعیت هلال احمر شهرستان طبس واقع در دیهوک طی تماس تلفنی ساعت 11 دقیقه بامداد مورخ 17/6/91  عوامل پلیس راه با پایگاه مذکور مبنی بر واژگونی یک دستگاه تریلر حامل بنزین در محور دیهوک – راور تقاضای اعزام تیم را داشتند که بلافاصله خودرو نجات به منطقه اعزام گردید .

قبل از نیروهای جمعیت هلال احمر ، نیروی انتظامی و اورژانس نایبند بدلیل نزدیک بودن به منطقه زودتر به محل حادثه رسیده بودند . خودروی مذکور 2 سرنشین داشت که یکی از آنها با پای خود از تریلر خارج شده بود و در صحنه حضور نداشت و سرنشین دوم داخل خودرو گیر افتاده بود .

نظر به مسئولیت کنترل صحنه در تصادفات جاده ایی که بر عهده پلیس راه بوده و لزوم امن نمودن صحنه حادثه و ضرورت حضور خودروی آتش نشانی ، نیروهای حاضر در صحنه من جمله راهداری و پلیس راه منتظر رسیدن تیم آتش نشانی طبس بوده که پس از دو و نیم ساعت از راه رسید .

این درحالی بود که مقدار زیادی بنزین از تانکر حامل سوخت خارج شده و نشت بنزین ادامه داشت که پس از کف ریزی و ایمن نمودن نه چندان مطمئن محل حادثه توسط عوامل آتش نشانی ، تیم رها سازی جمعیت هلال احمر و آتش نشانی با تجهیزات هلال احمر وارد صحنه شدند و فرد مصدوم را پس از رها سازی به بیرون از خودرو انتقال دادند .


گزارش ها حاکی از این است که پلس راه از صحنه فیلمبرداری نموده و همچنین فیلم هایی که توسط تلفن همراه ضبط شده نیز موجود میباشد .
در پایان با توجه به اطلاع کامل مدیر کل محترم مدیریت بحران و اشرافیت تیم های امدادی و حضور بموقع در صحنه و گزارشهای ارسالی و فیلم های موجود و همچنین اظهار نظر شاهدان عینی گزارش خبر با کد خبر 56859 با موضوع کم کاری جمعیت هلال احمر در امداد رسانی حادثه مذکور صحت ندارد و ضمن اعلام تکذیب خواهشمند است نسبت به اصلاح آن اقدام فرمائید .

کاظم مشرف

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد


و اما تکته یزدفردا :

ای شاهد غيب! سيمای تو آئينه ايزد نما بود.                                چشم خدا بين تو هم ، چشم خدا بود

البته نه قصد مناظره داریم و نه قصد نادیده گرفته شدن تلاش هزاران امدادگری که در سطح کشور جان را در طبق اخلاص گذاشته و هر روز و هر لحظه جانی را نجات داده و خانواده ای را به زندگی امید وار می کنند،  نداریم .

نکته مهم در انتشار خبر و تکذیبیه ارسالی مدیر عامل هلال احمر استان یزد ، آن بود که 2ساعت و نیم تا آمدن آتش نشانان صحنه مرگ و زندگی در حال ورق خوردن بوده است وخدا را شاکریم همکاران یزدفردا که از ابتدای همکاری با یزدفردا تنها با اعتقاد کامل به اینکه هر خبر می تواند هیزم جهنمی برای فردایمان باشد و یا کمکی برای سبک شدن بار گناهانمان پا به میدان گذاشته اند و با تمام وجود حسبنالله و نعم الوکیل را مد نظر قرار داده و خود را به او سپرده اندبار دیگر زمینه ساز  انتقال خبری شدند که می تواند برای فردا هایمان سازنده باشد اگر.....

ومهم آن است که

اگر خدای ناکرده امدادگری از امدادگران هلال احمرو یا آتش نشانی با این اعتقاد که حقوق و مزایای کافی دریافت نمی کند در زمان وقوع حادثه به فکر جان خود باشد تا دیگران قطعا  برای هلال احمر مهم تر از دفاع از حیثیت کاری باید باشد و انتظار این است که مدیر محترم هلال احمر با  وسواسی که از ایشان سراغ داریم موضوع را پیگیری و در صورت صحت زمینه حضور افرادی را که به امداد گری به عنوان یک شغل نگاه نمی کنند و تنها ملاکشان و هدفشان امدادگری است ،فراهم نمایند و قطعا هیچ انسانی با  میزان دنیوی حاضر نخواهد بود تا جان خود را به خطر بیندازد و تنها نکته ای که عزیزان امداد گر آتش نشانی و هلال احمر را برای همه قابل احترام کرده است ،  هدف الهی و روحیه خدمت به انسانها و ایثارگری آنها است .

 امید واریم همه تلاش کنیم تا ایثارگران واقعی در بخش های مختلف جامعه بهتر شناخته شوند و آنگونه که لایق آنهاست مورد احترام قرار گیرند

به امید آن روز

 

 طلوع می کند آن آفتاب پنهانی

ز سمت مشرق جغرافيای عرفانی

تويی بهانه ی آن ابرها که می گريند

بيا که صاف شود اين هوای بارانی

کنار نام تو لنگر گرفت کشتی عشق

بيا که ياد تو آرامشی است طوفانی

 با احترام سردبیر یزدفردا



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا