یزدفردا:نخستین خبر مربوط به دستگیری مرد جنایتکاری است که پس از افشای راز ازدواجش طعمه خود را به قتل رساند.

مهر:رسیدگی به این پرونده از 17 تیر امسال همزمان با کشف جسد دختر جوانی در یکی از محله های اصفهان در دستور کار ماموران قرار گرفت. تیمی پلیسی پس از حضور در محل با جسد ماندانا 30 ساله در حالی که دست و پایش با جوراب بسته شده بود روبرو شدند. پزشک جنایی هم پس از معاینه جسد علت مرگ را خفگی اعلام کرد.

کارآگاهان در جریان بررسی های خود دریافتند ماندانا پس از فوت پدر و مادرش به تنهایی در این خانه زندگی می کرد. هفته دیگر پس از این جنایت طلاهای مقتول به همراه یک دستگاه تلویزیون، دوربین و تلفن همراه سرقت شده بود.

ماموران در جریان تجسسهای خود دریافتند مقتول از چندی قبل با پسر جوانی به نام امین آشنا شده و قصد داشت با او ازدواج کند با کشف این سرنخ امین در عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی ها به قتل اعتراف کرد. او درباره انگیزه اش از این جنایت گفت: در تعطیلات نوروز امسال با او آشنا شده و در حالیکه تازه با دختر دیگری عقد کرده بودم به ماندانا پیشنهاد ازدواج دادم. روز حادثه برای دیدن مقتول به خانه اش رفتم، اما فراموش کرده بودم حلقه ازدواجم را از انگشتانم خارج کنم او با دیدن حلقه متوجه ماجرا شد و داد و فریاد راه انداخت من هم در یک لحظه کنترلم را از دست داده و دست و پای زهرا را با جوراب بستم بعد هم با کمربند و حوله او را خفه کردم.

ناکامی در ربودن مرد طلاساز

خبر دیگر این هفته مربوط به آدم ربایانی است که ساعتی پس از ربودن مرد طلافروش دستگیر شدند.

روز یکشنبه ماموران پلیس آگاهی کردستان هنگام گشت زنی در محور سنندج به دیواندره به یک دستگاه خودرو پژو 405 مظنون و به راننده آن فرمان ایست دادند.راننده خودرو با مشاهده ماموران به سمت یکی از روستاهای مجاور تغییر مسیر داد که با تعقیب و گریز، خودرو در یکی از کوچه های روستا متوقف و راننده و سرنشین آن دستگیر شدند. مردی با دست و پای بسته نیز در صندوق عقب زندانی بود که او نیز آزاد شد.

در بازرسی از خودرو توقیف شده یک قبضه سلاح کمری با 49 تیر جنگی، دو عدد کلاه گیس مخصوص تغییر چهره ، 9 عدد دستبند یک بار مصرف، یک دستگاه شوکر، دستگاه مخصوص پرچ و سه عدد پلاک خودرو به همراه تعدادی مدارک شناسایی کشف شد. متهمان پس از انتقال به اداره آگاهی در بازجویی ها لب به اعتراف گشوده و گفت: از دو ماه قبل نقشه ربودن مرد طلافروش را طراحی کرده بودیم. قرار بود پس از ربودن او با خانواده اش تماس گرفته و برای آزادی اش 20 میلیون تومان درخواست کنیم. اما قبل از اینکه نقشه را اجرا کنیم دستگیر شدیم.

پرونده جنایت گاندی در ایستگاه پایانی

پرونده جنایت خیابان گاندی این هفته برای محاکمه به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

پس از صدور کیفرخواست برای متهم در دادسرا پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. قاضی افتخاری سرپرست دادگاه های کیفری نیز پرونده را با با وقت فوق العاده به شعبه 71 فرستاد تا متهم پرونده به نام "دارا" در کمتر از یک ماه دیگر پای میز محاکمه قرار گیرد.

 

"دارا" چهارم اردیبهشت به بهانه پارک کردن خودروی 206 قربانی پشت فرمان نشست و در اقدامی جنون آمیز با رد شدن از روی دختر جوان او را به قتل رساند و خودروی او را سرقت کرد. او سپس با همدستی یکی از دوستانش با این خودرو سراغ عابری رفته و تلفن همراه او را سرقت کردند.

سرقت های سرایدار خیانتکار

سرایدار خیانتکار که با جلب اعتماد ساکنان مجتمعی در شمال تهران به خانه های آنها دستبرد می زد در این هفته به دام افتاد.

متهم که توانسته بود اعتماد ساکنان مجتمع را به خود جلب کند به بهانه تمیز کردن خانه ها واردآپارتمان ساکنان می شد و در یک فرصت مناسب طلاهای موجود در خانه را سرقت می کرد. در پی شکایت یکی از ساکنان کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و در بررسی های خود دریافتند متهم با فروش طلاهای سرقتی خانه ای در شهرستان خریده است.

متهم پس از دستگیری در اعترافات خود و در خصوص شیوه و شگرد سرقت های خود به کارآگاهان گفت : اهالی مجتمع به علت اعتمادی که در طول این چند سال به من پیدا کرده بودند ، در زمان خروج از مجتمع کلید منازل خود را به من تحویل می دادند تا در زمان مراجعه و بازگشت دیگر اعضای خانواده هایشان ، کلید خانه را به آنها تحویل دهم و من نیز از همین فرصت استفاده کرده و تنها اقدام به سرقت وجوه نقد ، سکه و جواهرات می کردم و بلافاصله از محل خارج می شدم . در شیوه دیگر سرقت ها نیز ، زمانیکه اهالی مجتمع از من برای انجام نظافت منازلشان درخواست می کردند ، اقدام به سرقت می کردم و این سرقت ها در شرایطی ادامه داشت که هیچکدام از مالباختگان برای پیگیری موضوع علاقه ای نداشتند .

جنایت زن عموی کینه توز

یکی دیگر از اخبار حوادث این هفته مربوط به زنی است که به علت کینه توزی با خانواده شوهرش، چهار کودک خردسال را مسموم و یکی از آنها را به قتل رساند.

حدود یک ماه قبل مرگ مرموز کودک چهار ساله ای به ماموران پلیس شاهین شهر اطلاع داده شد. تیم پلیسی در جریان بررسی ها دریافتند پسر بچه به علت مسمومیت جان باخته و زمان حادثه پدر و مادر این کودک در سفر حج بودند.

 

ماجرا به اینجا ختم نشد و 6 روز بعد در مراسم ختم این کودک، سه کودک خردسال دیگر این خانواده نیز به طرز مشکوکی مسموم و به بیمارستان منتقل می شوند اما با اقدام سریع پزشکان زنده ماندند.

کارآگاهان در جریان تحقیقات به زن عموی پسر بچه فوت شده مشکوک شده و او را تحت بازجویی قرار دادند که زن جوان لب به اعتراف گشود و گفت: برای انتقام از خانواده همسرم دست به این جنایت زدم. خانواده همسرم با ازدواج من و شوهرم مخالف بودند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا