یزدفردا : برنامه شب گذشته 90 تحت تاثیر درگیری‌های لفظی مدیران عامل دو باشگاه پرسپولیس و استقلال قرار داشت و رویانیان و فتح‌الله‌زاده به شدت علیه یکدیگر موضع گرفتند.



به گزارش خبرگزاری فارس، اولین برنامه 90 بعد از حدود دو ماه تعطیلی شب گذشته پخش شد که البته در دو هفته آینده به دلیل المپیک لندن پخش نمی شود.

سوال نظر سنجی برنامه 90 اختصاص به فصل نقل و انتقالات داشت. از بینندگان تلویزیونی سوال شد کدام یک از 4 تیم مدعی لیگ برتر دوازدهم یعنی استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی در فصل نقل و انتقالات عملکرد بهتری داشتند. در پایان پرسپولیس با 56 درصد آرا بهترین عملکرد را از نظر بینندگان در فصل نقل و انتقالات داشت. استقلال 39 درصد آرا را کسب کرد و دو تیم سپاهان و تراکتورسازی فقط 2 درصد رای آوردند.

برنامه شب گذشته بیشتر اختصاص به نقل و انتقال دو باشگاه پرسپولیس و استقلال داشت. بازی های هفته اول هم خیلی گذارا پخش شد و در سه ساعت و ربع برنامه 90 که تا دوساعت مانده به سحر ادامه داشت همه همدیگر را به دروغگویی متهم کردند. مجیدی تلویحا گفت قلعه نویی دروغ می گوید و رویانیان و فتح الله زاده هم همین کار را کردند. حاصل سه ساعت و 15 دقیقه برنامه 90 مشخص نبود که به سود چه کسی است؛ فوتبال ایران یا درگیری های تمام نشدنی و رسانه ای فتح الله زاده و رویانیان.

در برنامه شب گذشته 90 به آنچه که توجه نشد حق پخش تلویزیونی بود. این موضوع که مدتی است به نگرانی فوتبال دوستان و سوژه اصلی رسانه ها تبدیل شده در برنامه 90 مورد توجه قرار نگرفت و تنها فردوسی پور در حین مکالمه با فتح الله زاده گفت که امیدوار است این مشکل با مذاکره طرفین حل شود. فردوسی پور که به "کوچکترین" مشکلات فوتبال می پردازد، این بار به "بزرگترین" مشکل این روزهای فوتبال بی توجهی کرد، در حالی که می شد در این برنامه نظر مسئولان صدا و سیما و یا فدراسیون را در این مورد جویا شد. این موضوع که چون 90 زیر نظر صدا و سیما است پس فردوسی پور نمی توانست از آن انتقاد کند چندان دلیل موجهی- حداقل برای برنامه 90- به نظر نمی رسد چرا که تجربه و سابقه نشان داده فردوسی پور بارها از صدا و سیما به دلایل مختلف - که مهمترین آنها پخش نشدن آیتم‌ های مورد نظرش بود - انتقاد کرده است.

* دعا برای شفای یک پیشکسوت و نخبه رسانه

گزارشی از وضعیت عطاالله بهمنش گزارشگر با تجربه و پیشکسوت ورزشی پخش شد. بهمنش اتاقی پر از کتاب داشت و و فردوسی پور از مردم خواست برای این پیشکسوت رسانه که از مفاخر تکرار نشدنی رسانه است، دعا کنند.

در ادامه نیز گزارشی از نقل و انتقالات پرسر و صدای پرسپولیس پخش شد و در نهایت محمد رویانیان که قول داده بود در ماه رمضان مصاحبه نکند به  سوالات عادل فردوسی پور را پاسخ داد.

* خداحافظی هاشمیان و مصدومیت شجاعی

در یکی از بخش های برنامه به خداحافظی وحید هاشمیان پرداخته و سپس آیتمی در مورد مسعود شجاعی و مصدومیت طولانی مدتش پخش شد. در این آیتم که از تلویزیون اسپانیا پخش شده بود نشان داده شد باشگاه اوساسونا با وجود اینکه شجاعی مصدوم بود با او بسیار مهربانانه رفتار کرد اما در ایران به محض اینکه بازیکنی مصدوم می شود دیگر به او نگاه نمی کنیم و اینکه استقلال قرار بود کیانوش رحمتی مصدوم را از فهرستش کنار بگذارد و به قول معروف فقط پهلوان زنده را عشق است.

* سنگ پرانی تماشاگران، مرغ 7 هزار تومانی و قرارداد 600 میلیونی!

صادق درودگر مدیر عامل باشگاه ملوان و حیدرپور مسئول اجرایی گهر روی خط تلفنی برنامه آمدند تا در مورد دلایل حوادث تلخ بازی ملوان و گهر توضیح دهند. درودگر کنار هم نشستن تماشاگران دو تیم را عامل این حادثه دانست و گفت که تعداد ماموران انتظامی در ورزشگاه کم بود. حیدرپور هم از مسئولان استانی و وزارت ورزش خواست زودتر ورزشگاه لرستان را تکمیل کنند.

وقتی فردوسی پور در واکنش به مبلغ قرارداد 600 میلیونی بازیکنان گفت طوری می گویید 600 تا انگار 600 هزار تومان است، درودگر گفت وقتی مرغ کیلویی 7 هزار تومان است، 600 میلیون تومان هم 600 تا می شود!

* قرارداد 600 میلیونی زارع و نوری و پیشنهاد یک میلیارد و چهارصد میلیونی!

درودگر در مورد رقم قرارداد مازیار زارع و پژمان نوری گفت: این دو بازیکن رقمی در حدود 600 میلیون تومان دریافت کردند، نوری 150 میلیون هم از گذشته از باشگاه ملوان طلبکار بود و قرار شد آن را در پایان فصل به او بدهم اما نماینده یکی از باشگاه ها شب را در منزل نوری سپری کرد و به او  پیشنهاد یک میلیارد و چهارصد میلیون تومانی داد و گفت 700 میلیون هم نقد پرداخت می کند که نوری به خاطر ملوان این پیشنهاد عالی را رد کرد. هدایتی هم به من گفت در ملوان به گونه ای هزینه کنم که فوتبال آسیب نبیند. ضمن اینکه دروغگویی مدیران بدتر از رفتار برخی تماشاگران است.

* رئیس جمهور نتوانست به پرسپولیس و استقلال کمک کند

رویانیان که در ابتدای برنامه گفت قصد نداشته در ماه رمضان مصاحبه کند(مصاحبه رویانیان جداگانه و در ادامه منتشر خواهد شد)، بعد از شنیدن حرف های فتح الله زاده که از هزینه 20 میلیاردی پرسپولیس در این فصل و منابع مالی پرسپولیس صحبت کرده بود، روی خط آمد و گفت برخی خبرنگارند(اشاره به فتح الله زاده) و می خواهند همه را تحریک کنند. من به عنوان مدیرعامل در فصل نقل و انتقالات مسئولیت دارم و باید کارم را انجام دهم. در زمین مسابقه هم سرمربی داریم و مردم با رای خود نشان دادند عملکرد پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات خوب بود است. اینکه فتح الله زاده می گوید تیم 20 میلیارد تومانی بسته ایم درست نیست و دروغ محض است، ما تیمی در شان پرسپولیس بسته ایم. دروغگویی حرام است. کل هزینه تیم ما در فصل گذشته که من نبودم 14 میلیارد تومان بوده که 11 میلیارد آن هزینه جذب بازیکن بوده است. 12 درصد بیش از فصل گذشته خرج کرده ام. ورزشگاه درفشی فر هم اکنون یک ورزشگاه 7 ستاره است.

وی در واکنش به صحبت های فتح الله زاده درباره منابع مالی پرسپولیس عنوان کرد: اکنون دیگر تبصره 13 نداریم و من از مدیرعامل ریلی نیز،‌ قبل از حضور در پرسپولیس استعفا کرده بودم.  ستاد حمل و نقل سوخت داریم که حقوق کارمندان را ز ریاست جمهوری می گیریم و سی ان جی هم پولش به خزانه دولت می رود. من نامه ای که با فتح الله زاده امضا کردم نزد رئیس جمهور بردم اما او نتوانست به پرسپولیس و استقلال کمک کند. من از هیچ جای دولتی پولی برای پرسپولیس نگرفته ام.

* فرمولی برای درآمدهای استقلال و پرسپولیس

رویانیان گفت: فرمولی برای درآمد استقلال و پرسپولیس می گویم. در مجلس 12 میلیارد تومان برای پرسپولیس و 12 میلیارد تومان برای استقلال بودجه تصویب شده و ما اسپانسر هم داریم و با این رقم می توانیم هزینه هایمان را پوشش بدهیم. این بودجه برای هر باشگاه 6 میلیارد تومان بود که من در کمیسیون تلفیق رفتم و صحبت کردم. با رئیس و نایب رئیس مجلس هم حرف زدم. چکی هم به کسی نداده ام اما اعتبار دارم و حرفم را گوش می کنند. من هم بدهی دارم اما کسی باور نمی کند زیرا مشکلات را خودم به دوش می کشم و آن را بر دوش هواداران و مردم نمی اندازم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: آنهایی که ادعای دین دارند قضاوت عجولانه نکنند. در کار دیگرم و در بحث سوخت 10 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی کردیم. از هیچ کجای دولت هم برای پرسپولیس و استقلال کمک نگرفتیم. قلعه نویی دوست خوب من است حرف هایی زد که من را تحت تاثیر قرار داد وگرنه حرف های زیادی برای گفتن داشتم.

* تدوام درگیری سحرگاهی سردار و دکتر

فتح الله زاده هم روی خط برنامه 90 آمد و گفت من گفتم با 20 میلیارد تومان تیم بسته اند نه اینکه فقط بازیکنان خریده اند که با هزینه سرمربی همین رقم می شود. بهتر است خشم خود را کنترل کنند. رویانیان یا برادرش مدیرعامل شرکت صدرا است که می تواند اسپانسر هایی مثل "آ او دی" یا "اپل" را جذب کند و گرنه چرا به باشگاه استقلال از این اسپانسر ها نمی دهند.

وی اضافه کرد: من گفتم قدرت، پول می آورد نه اینکه رویانیان از این نهادها پول گرفته است. بعد از گفتن این جملات رویانیان دوباره روی خط آمد واکنش تندی به حرف های فتح الله زاده نشان داد و مدیرعاملی خودش و بردارش را در شرکت صدرا تکذیب کرد.

بعد از این دو مدیرعامل علیه یکدیگر صحبت های تندی را مطرح کردند که خیلی برای بینندگان تلویزیونی مفهوم نبود زیرا مدام در حرف یکدیگر می پریدند. فتح الله زاده گفت بودجه 12 میلیاردی برای استقلال و پرسپولیس تصویب نشده حتی همان 6 میلیارد هم تصویب نشده و من به 10 میلیارد تومان از 12 میلیاردی که رویانیان می گوید راضی هستم اما مثل او نمی گویم رویانیان دروغ می گوید می گویم اشتباه می کند.

بحث هایی هم در مورد پیشنهاد یک میلیارد و سیصد میلیونی به کریم انصاری فرد مطرح شد. فتح الله زاده گفته بود برادر انصاری فرد  به ما گفت این بازیکن از یک تیم یک میلیارد و سیصد میلیون تومان پیشنهاد داشته که رویانیان معترض شد و گفت چنین موضوعی صحت ندارد. مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این موضوع گفت: شما برای جذب نکونام برای یک سال یک میلیون و چهارصد هزار یورو فقط بابت رضایت‌نامه داده‌اید که فتح الله زاده گفت چنین چیزی نیست و 700 هزار یورو داده‌ایم. رویانیان هم در پاسخ گفت مدیر برنامه های نکونام این موضوع را به ما گفت که اوساسونا این مبلغ را می خواهد؛ 700 هزار یورو در ابتدا و 700 هزار یورو هم برای 10 ماه بعد. در نهایت فردوسی پور از هر دو طرف خواست آرام باشند و گفت بهتر است این اختلاف نظرهای حاد در محفلی خصوصی برطرف شود که یکباره دو مدیرعامل از یکدیگر تعریف کردند و فتح الله زاده گفت رویانیان تیم خوبی بسته و رویانیان هم از فتح الله زاده تعریف کرد تا فردوسی پور بگوید مثل سریال آینه که در زمان کودکی ما پخش می شد یکباره زندگی شیرین شد!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا