یزدفردا "طائب با اشاره به آيه‌اي از قرآن در خصوص سكونت آدم و حوا در بهشت گفت: خداوند عبودت حضرت آدم را در نماز و روزه و… قرار نداد بلكه گفت از چه بخور و از چه نخور كه وي نافرماني كرد و خورد.

جوان آنلاین نوشت: رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: الان ما در سوريه درگير هستيم و خط مقدم ما آنجاست در اين جبهه مقابل تمام استكبار ايستاده‌ايم، تلاش استكبار اين است كه سوريه را با عمليات رواني شكست دهد.
 
حجت الاسلام طائب شامگاه ديروز در نشست اعلام موجوديت جبهه جهاد سايبري مرصاد كه با عنوان «بررسي تهديدها و فرصت‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي» برگزار شد، با اشاره به ابعاد عمليات رواني گفت: در بحث عمليات رواني ابتدا بايد به دنبال چيستي باشيم و بعد به دنبال چرايي و چگونگي.
 
وي افزود: چيستي عمليات رواني زماني مشخص مي‌شود كه كل عمليات براي ما توضيح داده شود؛ زيرا دنيا محل تضارب منافع انسان‌هاست و انسان‌ها اصولا بر سر منافع با يكديگر دعوا مي‌كنند.
 
طائب با اشاره به آيه‌اي از قرآن در خصوص سكونت آدم و حوا در بهشت گفت: خداوند عبودت حضرت آدم را در نماز و روزه و… قرار نداد بلكه گفت از چه بخور و از چه نخور كه وي نافرماني كرد و خورد.
 
رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: اينجا مشخص شد كه انسان بنده كامل نيست و خداوند حضرت آدم را به زمين فرستاد.
 
وي با اشاره به ادامه آيه گفت: در زمين هم انسان‌ها با يكديگر جدل و دعوا مي‌كنند، توپ،‌ تانك، ‌فشار، زور و تمام اينها عمليات فيزيكي است.
 
طائب تصريح كرد: اما شكل ديگر اين است كه از عمليات فيزيكي استفاده نكنيم و بگونه‌اي عمل نماييم كه فرد خود با دست خويش منافع را تقديم كند كه اين عمليات رواني است، عمليات رواني يعني اثرگذاري بر فكر و اراده طرف مقابل به گونه‌اي كه خواسته شما را با اراده خودش بدون درگيري انجام دهد.
 
رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به اولويت عمليات رواني بر عمليات فيزيكي گفت: اگر عمليات فيزيكي را به خوبي تحليل كنيم مشخص مي‌شود عمليات رواني اصل است؛ چرا كه عمليات فيزيكي اثر دارد اما پايدار نيست.
 
وي افزود: در عمليات فيزيكي زد و خورد وجود دارد عده‌اي بازمانده باقي مي‌مانند كه اين افراد حتي در بهترين شرايط خونخواه هستند.
 
طائب با اشاره به تحليل برخي پيرامون غزوه بدر تا كربلا گفت: مشركان نسبت به حضرت علي حدق و كينه داشتند؛ چرا كه حضرت در بدر مشركين را كشته بود، اما مومنين وي را كنار گذاشتند و كينه همان مشركين را به دل گرفتند حجاريان در زمان دولت خاتمي در روزنامه نوشت كه ما بايد كشت و كشتار را كنار بگذاريم؛ چرا كه اگر بكشيم گير مي‌افتيم، علي در بدر از مشركان كشت، آنها هم در كربلا آمدند فرزندان حضرت را كشتند؛ خون به خون شستن محال آمد محال.
 
رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار تاكيد كرد: عمليات فيزيكي ماندگاري ندارد در حالي كه جنگ بدر و احد را مشركين به حضرت محمد (ص) تحميل كردند.
 
وي با اشاره به جنگ ايران و عراق گفت: بهترين راه براي شناختن مهاجم اين است كه مي‌بينيم جنگ در خرمشهر بين ايران و عراق اتفاق مي‌افتد در حالي كه خرمشهر خاك ماست پس متجاوز مشخص است.
 
طائب افزود: در جنگ و عمليات فيزيكي منابع و صنايع آسيب مي‌بينند، اما در عمليات رواني تمام اين منابع سالم تقديم مي‌شود و پيامد منفي نيز ندارد.
 
رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با پرداختن به بحث چرايي عمليات رواني گفت: شيطان حضرت آدم را با عمليات رواني از بهشت بيرون كشيد؛ عمليات رواني اساسش بر دروغ است و شيطان هم اولين دروغ را گفت.
 
وي تصريح كرد: دومين گام در عمليات رواني تكرار دروغ است تا به وسوسه برسد، يعني تكرار دروغ در قالب‌هاي مختلف.
 
طائب با اشاره به ۲ جبهه حاضر در عالم گفت: اكنون ۲ جبهه وجود دارد؛ يكي عبدالله و ديگري عبدالشيطان كه فرمانده كل قوا جبهه اول، خدا و فرمانده جبهه دوم، شيطان است.
 
رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با تمثيل جالبي گفت: ناوهاي آمريكا بسيار بزرگ هستند، اما خاصيت عمليات فيزيكي آنها بيشتر است يا عمليات رواني؟ امروز مشخص شده كه كاركرد اينها بيشتر عمليات رواني است.
 
وي با اشاره به خاطره‌اي از سردار فدوي گفت: مقايسه ناو ايران و آمريكا مانند پرايد به تريلي است كه وقتي مي‌خواهند سر يك پيچ دور بزنند،‌ پرايد به راحتي حركت مي‌كند اما تريلي همچنان در حال عقب و جلو كردن است؛ الان متوجه كاركرد عمليات رواني اين ادوات مي‌شويم.
 
طائب با اشاره به نگاه اهل كفر به دنيا گفت: اهل كفر اهل جنگ نيست؛ چرا كه خواستار دنياست و در جنگ آن را از دست مي‌دهد.
 
رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار عنوان كرد: محمد نوري‌زاد زماني رفيق ما بود، پسرش طلبه بود اما از آنجايي كه خشت خام گر نهد معمار كج تا ثريا مي‌رود ديوار كج، فرزندش را از حوزه بيرون آورد و براي مثلا ياد گرفتن يك هنر فرستاد آمريكا.
 
وي با اشاره به كمبود نيروهاي آمريكا با وجود ماهانه ۳ هزار دلار حقوق گفت: تنها امتيازي كه سبب شد سربازان آمريكايي به عراق بيايند بيمه مجاني جراحي‌‌هاي زيبايي از سوي دولت آمريكا بود.
 
طائب افزود: سربازي كه براي زيبايي به جنگ مي‌رود، نيروي جنگنده مي‌شود؟
 
رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار تاكيد كرد: بنابراين كافر اهل جنگ نيست و ادواتش هم عمليات رواني براي ترساندن است و مهم براي ما اين است كه بتوانيم جبهه عمليات رواني آنها را خرد كنيم.
 
وي با اشاره به اهميت جبهه عمليات رواني گفت: اگر بتوانيم جبهه عمليات رواني طرف مقابل را از بين ببريم پيروز مي‌شويم.
 
طائب افزود: الان ما در سوريه درگير هستيم و خط مقدم ما آنجاست در اين جبهه مقابل تمام استكبار ايستاده‌ايم، تلاش استكبار اين است كه سوريه را با عمليات رواني شكست دهد چون روي زمين شكست خورده است نيرويي كه در سوريه جنگيد چه كساني بودند؟ نيروهاي القاعده در سراسر جهان با پول عربستان،
 
رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار افزود: بدانيد القاعده مساوي با طالبان است اعم از چچني، افغاني، پاكستان و … كه جذب سيستم طلبگي عربستان شده و آنجا تربيت شده‌اند، آمريكا كل باقي‌مانده‌هاي القاعده را جمع كرده و آورده تا سوريه را بزند.
 
وي با اظهار تاسف از نظرات برخی مسئولان در خصوص مسائل سوریه گفت: برخي از مسئولان ما مي‌گويند ما از اصلاحات بشار اسد حمايت مي‌كنيم؛ اين به لحاظ عمليات رواني غلط است؛ چرا كه آنجا آمريكا آمده تا بشار اسدي را كه در جبهه مقاومت است، بردارد.
 
طائب در پایان تاکید کرد: شكستن جبهه‌اي كه آنها به راه انداخته‌اند تنها با عمليات رواني متقابل ممكن است؛ اطلاع‌رساني به هنگام و درست و رو كردن دست دشمن، بنابراين عمليات رواني به مراتب سخت‌تر و دقيق‌تر است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا