بهاباد"زینلی خبرنگار یزدفردا :همزمان با سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، روحانیون و سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهاباد با فرماندار دیدار كردند.

به گزارشخبرنگاریزدفردا از  بهاباد، به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، نشست مشتركی با حضور فرماندار، روحانیون و سرپرست و كاركنان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهاباد در محل اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد.

فرماندار بهاباد ضمن تبریك روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در جهانی كه امروز در آن زندگی می كنیم هزینه های تبلیغاتی كشورهای پیشرفته بیشتر از هزینه های تسلیحاتی آنهاست و این نشان از اهمیت تبلیغات است.

"محمدرضا هدائی" افزود: این احساس خلاء تبلیغاتی كه بعد از انقلاب بوجود آمد موجب شد كه امام راحل(ره) دستور تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی را صادر نمایند.

وی فرهنگ را زیربنای همه كارها دانست و خاطر نشان ساخت: اگر فرهنگ درست شد رفاه، امنیت، اشتغال و بقیه كارها نیز درست می شود.

هدائی با بیان برخی از وظایف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح كرد: باید مقابل جنگ روانی و تبلیغاتی كه دشمنان علیه كشور و دین ما در جهان به راه انداخته اند پدافند مناسبی را بكار گیریم كه این كار یكی از وظایف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است.

فرماندار بهاباد ادامه داد: امروزه زمان جنگ سخت تمام شده است و دشمن با جنگ نرم به خانه های ما حمله ور شده و از این طریق درصدد رسیدن به اهداف شوم خود می باشد.

وی توجه بیشتر به هیئات مذهبی را خواستار شد و گفت: تبیلغات اسلامی باید هیئات مذهبی را سازماندهی و جهت دهی نماید و فعالیت های هیئت ها را به سمتی سوق دهد كه تنها مخصوص محرم و صفر نباشد و در طول سال هیئت ها به صورت فعال، خودجوش و منسجم فعالیت نمایند.

عالیترین مقام اجرایی شهرستان به اهمیت تبلیغ و فرهنگ سازی در بین دانش آموزان تأكید كرد و افزود: مدارس را نباید رها كنیم و باید هم مسائل معنوی و فرهنگی و هم مسائل سیاسی و روز جامعه را برای دانش آموزان تبیین كنیم.

وی همچنین خواستار توجه بیشتر به نیازهای خانواده ها و جوانان شد.

در ادامه جلسه سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بهاباد ضمن تبریك سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال1360 به دستور امام راحل(ره) گفت: این نهاد مقدس كه نهادی عمومی و غیردولتی است از بدو تأسیس تا امروز در جهت مسائل دینی، اسلامی، فرهنگی و قرآنی فعالیت می كند.

حجت الاسلام حاتمی افزود: شناخت، تبیین و تأمین نیازهای تبلیغی آحاد مردم به ویژه قشر جوان و ارائه خدمات متنوع و مطلوب در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و تبلیغ در جهت تعمیق معرفت و بصیرت مردم و گسترش عقاید اسلامی و معارف اهل بیت(ع) از جمله مأموریت های سازمان تبلیغات اسلامی است که تاکنون با برنامه ریزی های دقیق و منسجم در عرصه های ذکر شده توفیقاتی حاصل شده است.

وی همچنین از راه اندازی 6 خانه قرآن در روستاها و یك مؤسسه قرآنی در شهر خبر داد و تصریح كرد: بحث ترویج نماز و تفسیر قرآن كریم در ادارت و نهادها و اعزام روحانی به صورت كوتاه مدت و بلندمدت تحت نظر طرح هجرت و سازمان تبلیغات اسلامی در شهرستان اجرا شده است و پیگیر برگزاری دوره تربیت معلم قرآن در شهرستان هستیم.

حاتمی ادامه داد: در شهرستان بهاباد 10 خانه عالم داریم و 4 واحد در حال احداث و 3 واحد دیگر نیز در حال طراحی می باشد.

در ادامه روحانیون حاضر در جلسه پیرامون مسائل فرهنگی شهرستان و ارائه راهكار جهت برطرف نمودن برخی از مشكلات موجود، به بیان نظرات خود پرداختند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا