شورای انتقالی لیبی تاکید کرد:

تکذیب قطعی کشف پیکر امام موسی صدر

شامگاه جمعه شبکه آمریکایی «الحره» به نقل از منابع خبری مدعی شد پیکر امام موسی صدر به همراه 17 زندانی دیگر در یکی از بیمارستان‌های لیبی کشف شده است، اما سخنگوی شورای انتقالی لیبی و بسیاری از مقامات نظامی و خبرنگاران لیبیایی خبرکشف پیکر امام موسی صدر را تکذیب کردند

در پی انتشار خبر جعلی کشف پیکر امام موسی صدر بلافاصله این خبر در برخی شبکه های اجتماعی نیز منتشر شد.


"محمود شمام" سخنگوی شورای انتقالی لیبی این خبر را کذب خواند و گفت: با توجه‌ به‌ شخصیت امام موسی صدر و اهمیت این موضوع، اگر پیکر ایشان کشف می شد، شورای انتقالی و بنده‌ از آن مطلع می شدم اما تاکنون چنین چیزی به‌ ما ابلاغ نشده‌ است.


" عبد‌الکریم بالحاج" رئیس شورای نظامی طرابلس،سرهنگ "احمد بانی" سخنگوی شورای نظامی وابسته به شورای ملی انتقالی لیبی و چندین خبرنگار لیبیایی نیز کشف پیکر امام موسی صدر و  خبر این شبکه‌ آمریکایی را تکذیب کردند.


شبکه العاصمه لیبی: ما نگفتیم جسد امام موسی صدر پیدا شد


"محمد منعیم" خبرنگار شبکه‌ خبری لیبیایی العاصمه که‌ برای اولین بار این شبکه‌ خبر کشف اجساد را منتشر کرد، ماجرا را چنین روایت کرد: ما نگفتیم که‌ پیکر امام موسی صدر پیدا شده‌ بلکه‌ شبکه‌ خبری ما به‌ نقل از یک شاهد عینی اعلام کرد در یکی از زیر زمین های بیمارستان طرابلس چندین جسد پیدا شده که‌ احتمال می رود زمان مرگ آنها چند ماه‌ پیش و یا چند سال پیش باشد.


وی افزود: ما نیز اعلام کردیم کشف این اجساد در حالی است که‌ هنوز از سرنوشت امام موسی صدر خبری نیست اما شبکه‌ آمریکایی الحره‌ با کپی برداری ناشیانه‌ از این خبر بخش هایی از آن را سانسور و بخش های را نیز به‌ آن افزود.


خبرسازی شبکه آمریکایی


برخی منابع خبری به نقل از سایت خبری العاصمه و همچنین شبکه آمریکایی الحره مدعی شدند که پیکر مطهر امام موسی صدر به همراه 17 زندانی دیگر در یکی از بیمارستان‌های لیبی کشف شد.


در حالی که بسیاری از صاحبنظران معتقدند که امام موسی صدر زنده است، به نظر می رسد اینگونه خبرسازی ها ، تلاش برای القای شهادت این عالم شیعی و بستن پرونده ربایش اوست. 

منبع:  فارس

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا