"ابوالقاسم دهقان" در اولین ساعات کاری خود در سمت سرپرست فرمانداری بهاباد به همراه بخشدار مرکزی از مرکز بهداشت بهاباد سرزده بازدید کرد.
سرپرست فرمانداری بخش درمان را از اولویت های شهرستان برشمرد و تأکید کرد هرچه زوتر باید مرکز درمان بستر در شهرستان مستقر شود و فرمانداری آمادگی دارد جهت استقرار مرکز بستر درمان و متعاقب آن احداث بیمارستان همکاری لازم را داشته باشد.
"ابوالقاسم دهقان" استقرار بیمارستان در بهاباد را با توجه به بعد مسافت طولانی با نزدیکترین بیمارستان و همچنین قرار گرفتن این شهرستان بر روی گسل زلزله، از ضروریاتی دانست که باید با فوریت و توجه ویژه پیگیری شود.
جدا شدن واحد اداری مرکز بهداشت شهرستان از مرکز درمانی را ضروری دانست و خواستار انتقال هرچه سریعتر واحدهای اداری به ساختمان مرکز بهداشتی درمانی شد تا مقدمات ایجاد مرکز بستر درمان و حضور متخصصان در شهرستان فراهم شود.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان ضمن تشکر از توجه ویژه سرپرست فرمانداری به بحث بهداشت و درمان، گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسه هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد که آذرماه سال گذشته در شهرستان بهاباد برگزار شده بود، ارائه کرد.
"مسعود دانشی" نبود متخصص در شهرستان و عدم حضور متخصصان مورد نیاز در دوره زمانی ثابت در طول سال را از مشکلات عمده این مرکز عنوان کرد و خواستار پیگیری این موضوع از طریق فرمانداری و مراجع بالاتر شد.
در ادامه جلسه حسنیان مسئول اورژانس شهرستان استقرار اورژانس شهری را ضروری دانست و استقرار یک پایگاه اورژانس جاده ای در شهرستان بهاباد را ناکافی دانست.
وی تصریح کرد: شهرستان بهاباد تنها دارای یک پایگاه اورژانس جاده ای است که حدود 8000 کیلومترمربع را تحت پوشش خود دارد که وسعت بسیار زیادی می باشد.

حسنیان از اختصاص یافتن یک دستگاه آمبولانس از طرف نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به مرکز بهداشت بهاباد خبر داد و همچنین خواستار افزایش پایگاه های اورژانس جاده ای، استقرار اورژانس شهری و تجهیز اتاق بحران شهرستان شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا