مجلس ختم اشرف قندهاری (بهادرزاده) بنیان گذار آسایشگاه خیریه کهریزک از سوی مرکز جامع سالمندان نشاط مهریز در مرکز روزانه سالمندان جهاندیدگان با حضور سالمندان شهرستان مهریز برگزار گردید.



اشرف قندهاری بهادرزاده (۱۳۰۴ در مشهد - ۱۳۹۵ در تهران) از نخستین بنیانگذاران آسایشگاه خیریه کهریزک، مؤسس گروه بانوان نیکوکار و خانه مادر و کودک بود. وی عمر و دارایی خود را صرف امور خیریه کرد.

اشرف قندهاری بهادرزاده در سال ۱۳۰۴ خورشیدی در مشهد به دنیا آمد. وی در هشت سالگی به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد و پس از ازدواج در سن ۱۷ سالگی، فعالیت‌های خیرخواهانه اش را که از خانه پدری آغاز کرده بود ادامه داد.

وی از سال ۱۳۵۱ تا سال ۱۳۹۱ ریاست هیئت مدیره آسایشگاه خیریه کهریزک را عهده‌دار بود. وی همچنین مؤسس و مدیر گروه بانوان نیکوکار و رئیس هیئت مدیره مؤسسه خیریه خانه مادر و کودک نیز هست. بهادرزاده در سال ۱۳۵۲ «گروه بانوان نیکوکار» را تأسیس کرد که هم‌اکنون بیش از ۴۰۰۰ نفر بانوی نیکوکار به طور مستمر و مستقیم در طول ماه با آن همکاری می‌کنند. او در طول سال‌های زندگیش فعالیت‌های متعددی در حوزه نیکوکاری داشت. دو سال پیش مجلس ایران از زحمات خانم بهادرزاده تقدیر کرده بود.

راضیه تجار کتاب «بانوی رنگین کمان: زندگینامهٔ داستانی اشرف قندهاری (بهادرزاده)» در شرح حال وی نگاشته است.

وی در 5 اسفندماه ۱۳۹۵ در سن ۹۱ سالگی در شمیران درگذشت و در خانه خود یعنی آسایشگاه خیریه کهریزک که سال ها دل در گرو آبادانی آن داشت برای همیشه آرمید.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا