مديركل پدافند غيرعامل استانداري يزد از برگزاري نخستین سمينار و كارگاه تخصّصي پدافند شيميايي به مدت سه روز در استان يزد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، مديركل پدافند غيرعامل استانداري گفت: به منظور آشنايي مديران، كارشناسان و نيروهاي عملياتي دستگاههاي اجرايي در مقابله با تهديدات و مخاطرات شيميايي دوره آموزشی تخصّصي پدافند شيميايي در استان يزد با همكاري دانشگاه علوم پزشكي حضرت آیت الله شهيد صدوقي(ره) برگزار مي شود.
«محمدصادق طهماسبي» با اشاره به اهميت موضوع پدافند شیمیایی ادامه داد: با توجه به اينكه استان يزد در چهار راه مواصلاتي ريلي و جاده اي كشور مي باشد و با توجه به صنعتي بودن استان، آمادگي نيروهاي امدادي درمقابله با تهديدات شيميايي از اهميت بالايي برخوردار است.
وي افزود: در اين دوره آموزشی سه روزه اساتيد كشوري از سازمان پدافند غيرعامل كشور با حضور در استان يزد به آموزش تئوري و عملي مقابله با تهديدات و مخاطرات شيميايي مي پردازند.
طهماسبی خاطرنشان کرد: دوره تئوري اين سمينار در روز دوشنبه نهم اسفندماه در سالن اجتماعات هلال احمر یزد برگزار مي شود و در اين نشست شركت‌كنندگان با مباحث پدافند شيميايي آشنا مي شوند.
مديركل پدافند غيرعامل استان در پایان سخنان خود گفت: در روزهاي دهم و یازدهم اسفندماه كارگاه عملياتي اين سمينار با نمايش تجهيزات تخصصي در مركز آموزش و مهارت آموزي پدافند غيرعامل زنده ياد جوكار برگزار مي شود و در اين كارگاه، نيروهاي عملياتي آتش‌نشاني، راهداري، اورژانس، هلال احمر و نيروي انتظامي حضور دارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا