در حالی که تمامی اراضی و پلاک های حصارکشی شده و ساختمان های نیمه ساز محصور از تعرفه عوارض حصارکشی معاف هستند و صدور مجوز حصارکشی تا پایان سال رایگان می باشد، در سال 1396 تمامی اراضی افتاده فاقد حصار، بناهای مخروبه و خانه های نیمه ساز محدوده سطح شهر که مهلت عملیات ساخت آن ها به اتمام رسیده و یا فاقد پروانه ساخت هستند، مشمول پرداخت بهای خدمات ماهیانه معادل یک دوم قیمت منطقه ای به ازای هر مترمربع عرصه می شوند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد لایحه اصلاحی پیشنهادی جهت ساماندهی اراضی افتاده در سطح شهر در قالب اصلاح ردیف 44 تعرفه عوارض و بهای خدمات که در جلسه مورخ چهارم آبان ماه شورای اسلامی شهر مورد تصویب قرار گرفته بود، از سوی محمدرضا عظیمی زاده جهت اجرا از ابتدای سال 1396 ابلاغ شد.

در این لایحه تمام اراضی افتاده فاقد حصار، بناهای مخروبه و خانه های نیمه ساز محدوده سطح شهر که مهلت اتمام عملیات ساختمانی درج شده در پروانه آن ها منقضی شده و یا فاقد پروانه ساخت می باشند، مشمول پرداخت بهای خدمات ماهیانه معادل یک دوم قیمت منطقه ای بابت هر مترمربع عرصه، می شوند.

در این راستا همچنین اراضی زراعی و باغات دایر که وضع موجود آن ها به صورت باغ و یا زمین زراعی باشد، در صورتی که حصارکشی شده و مزاحمتی برای شهروندان ایجاد نکنند و از نظر سیمای شهری مشکلی نداشته باشند مشمول این عوارض نمی شوند.

علاوه بر این در صورتیکه مالک درخواست پروانه حصارکشی بنماید و عدم صدور پروانه، ناشی از  فعل مالک نباشد، مشمول عوارض فوق نخواهد شد.

شایان ذکر است این ردیف از تعرفه پس از اطلاع رسانی عمومی در سال جاری، از ابتدای سال آینده قابلیت اجرا داشته و به عنوان بهای خدمات در فیش عوارض نوسازی درج و به همراه عوارض نوسازی به صورت سالیانه وصول می شود.

خاطرنشان اینکه در صورت عدم مراجعه و بی توجهی مالک یا مالکین، شهرداری نسبت به حصارکشی پلاک اقدام و در حساب های فی مابین منظور می نماید.

همچنین آن دسته از مالکینی که تا پایان سال جاری جهت حصارکشی به شهرداری مراجعه نمایند، شهرداری به صورت رایگان برای آن ها مجوز صادر می کند.

قابل ذکر اینکه تمامی اراضی و پلاک های حصارکشی شده و ساختمان های نیمه ساز محصور، از این تعرفه عوارض معاف می باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا