در جلسۀ ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شد: با توجه به نزدیکی ایام نوروز، پاک‌سازی شهرهای آلوده از معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر در دست کار قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، ستاد مبارزه با مواد مخدر استان به ریاست «سید محمد میرمحمدی» استاندار یزد، دبیری «علی روستایی» دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این جلسه نگاه به اعتیاد به‌عنوان یک بیماری را اقدامی شایسته دانست و گفت: نگاه مجرمانه به اعتیاد موجب دوری فرد از جامعه می‌شود که این رویکرد آسیب‌های متعددی را به‌دنبال خواهد داشت.
«سید محمد میرمحمدی» به طرح «دادگاه درمان‌مدار» اشاره کرد و افزود: تلاش برای ترک اعتیاد یک‌صد نفر از بیماران؛ به‌گونه‌ای‌که همراه با ارائۀ خدمات تخصصی، تکمیلی و حرفه‌آموزی باشد ارزشمند است اما باید به دو مقولۀ اشتغال و مسکن این افراد پس از بهبودی توجه کرد.
رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان بااشاره به گفت‌وگوهای انجام شده با خیّران سراسر کشور، گفت: تجربۀ استان‌های دیگر در خصوص چگونگی تأمین اعتبار برای چنین طرح‌هایی یک تجربۀ کارساز است.
میرمحمدی با طرح این پرسش که چرا تاکنون مبارزه با مواد مخدر پاسخگوی امنیت جامعه نبوده است، بیان کرد: اگر از ابتدای کار با قاطعیت برخورد می‌شد و قانون ملاک اصلی در امر مبارزه می‌بود؛ آنگاه منافع عامه در این باره رعایت می‌شد.
استاندار یزد بااشاره به نزدیکی نوروز96 و تأکید کشور مبنی بر پاک‌سازی چهرۀ شهر و ایجاد فضایی ایمن، بیان کرد: طرح مقطعی جمع‌آوری بیماران معتاد به مواد مخدر از سطح شهر در نزدیکی نوروز انجام خواهد شد.
در این جلسه مطرح شد یزد جزو چهار استانی است که برنامۀ دادگاه درمان‌مدار با هدف درمان، کاهش آسیب‌ها، توانمندسازی و جامعه‌پذیری معتادان بی‌سرپناه، سخت در دسترس و متجاهر در آن اجرا می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا