سید محمد میرمحمدی در شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ثبت رویدادهای کارآفرینی را رویکرد مناسبی برای ایجاد اشتغال، بهبود کیفیت و افزایش تحرک و ارزش‌افزودۀ استان دانست.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، پنجمین جلسه شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، چهارشنبه چهارم اسفند، به ریاست استاندار یزد و دبیری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد نوآوری و خلاقیت را دو مقولۀ مرتبط با کارآفرینی بیان کرد و گفت: صاحب خلاقیت، تولیدکنندۀ ایده است و اگر ایده‌های وی کاربردی شود جنبۀ نوآوری پیدا می‌کند.
«سید محمد میرمحمدی» افزود: اگر نوآوری به سرمایه‌گذاری و تولید بالا نیاز داشته باشد، کارآفرین و سرمایه‌گذار نیز در زمره متولیان این فرآیند قرار می‌گیرند.
وی بابیان اینکه در این مسیر سه نوع متولی وجود دارد، گفت: تشکیل سامانه‌ای برای ثبت همۀ رویدادهای استان باهدف ساماندهی و توسعۀ مراکز نوآوری و رویدادهای کارآفرینی اقدام ارزشمندی است.
استاندار یزد با اشاره به تعریف «رویداد» مبنی بر برنامه‌های آموزشی و ترویجی کوتاه‌مدت که در آن مهارت‌های کارآفرینی و نوآوری به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود، گفت: افرادی که رویدادهای خود را در سامانه ثبت می‌کنند می‌توانند از تسهیلات معاونت ریاست جمهوری بهره‌مند شوند.
وی همچنین ثبت رویدادها در سامانه را کمک‌کننده به شناسایی توانایی‌ها و ظرفیت‌های استان دانست و اظهار امیدواری کرد که این رویکرد موج‌آفرینی بسیاری برای اشتغال، بهبود کیفیت، تحرک و ارزش‌افزودۀ استان داشته باشد.
مدیرکل ارتباطات، فناوری اطلاعات استان نیز دربارۀ خبرهای جدید حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: سازمان عامل توسعۀ منطقۀ ویژه فناوری استان یزد به‌عنوان اولین استان در کشور به ثبت رسیده است؛ دومین مرکز شتابدهی گردشگری و صنایع دستی استان راه‌اندازی شده است و مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب و کارهای نوپای فاوا با هدف ساماندهی کسب و کارهای حوزۀ فناوری اطلاعات مجوز خود را کسب کرده است.
گفتنی است در این جلسه دستورالعمل ساماندهی و توسعۀ مرکز نوآوری رویدادهای کارآفرینی و نیز پیشرفت طرح تکاپو بررسی و بیان شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا