رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی کشور با تاکید بر ارتقای تربیت بدنی در آموزش و پرورش گفت: در سال جاری 2 میلیون دانش‌آموز در مسابقات ورزشی حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی اداره ل آموزش و پرورش استان یزد،" فرشید ارمیان " در پنجمین مجمع عمومی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور به میزبانی یزد با ارائه گزارش عملکرد فدراسیون اظهار داشت: مسابقات دانش‌آموزی در استان‌های قم، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، مرکزی، یزد و فارس با حضور دانش‌آموزان دختر و پسر برگزار شد.

وی از فعالیت 50 رشته ورزشی در قالب فدراسیون دانش آموزی خبر داد و گفت: رشته‌های ورزشی را در سطح مدارس متناسب با شرایط سنی دانش‌آموزان فعال کرده‌ایم برگزاری مسابقات شنای دانش‌آموزی به میزبانی اصفهان، برگزاری رشته‌های توپی پسران در استان مرکزی و ... از جمله مسابقات برگزار شده در استان‌های مختلف بوده است.

ارمیان با بیان اینک در حوزه بین‌الملل نیز سه تیم را به مسابقات جهانی اعزام کردیم گفت: این تیم‌ها از طریق آذربایجان شرقی اعزام شدند و تیم بسکتبال سه نفره مقام سوم را کسب کرد و در مسابقات والیبال نیز آذربایجان شرقی از بین 32 تیم نیز سوم شد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های فدراسیون اصلاح امور است اظهار داشت: در مجموع نزدیک به دو میلیون دانش‌آموز در سال جاری در مسابقات فدارسیون در سه سطح شهرستانی، منطقه‌ای و استانی شرکت کردند.

ارمیان با بیان اینکه از لحاظ کمی با افزایش دانش‌آموزان در سطح مسابقات روبرو شدیم بیان داشت: تلاش مرا برای توسعه ورزش در بین دانش‌آموزان است.

وی همچنین با اشاره به ملاک ارزیابی فنی افزود: کسب مدال یکی از ملاک‌های ارزیابی است و کاری که در مسابقات انجام شد، بررسی و برگزاری مسابقات از لحاظ فرهنگی بود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی کشور اضافه کرد: امین و سلامت و رضایت از شعارهای فدراسیون است که در این راستا اقدام جدیدی انجام شد که 81 درصد از ذینفعان از برگزاری مسابقات رضایت داشتند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا