معاون صنايع كوچك شركت شهركهاي صنعتي استان يزد از حضور اعضاي خوشه طلاي استان يزد در قالب اخذ غرفه مشترك در نهمين نمايشگاه طلا، جواهر و صنايع وابسته تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي يزد، "ذبيح ا... زارع"  با اعلام اين خبر گفت: در اين نمايشگاه كه با حضور 140 شركت ايراني و 10 شرکت خارجی از کشورهای ترکیه، ایتالیا، آلمان، ارمنستان، تایلند، انگلیس و بلژیک برگزار شد، تعدادي از ذينفعان خوشه طلاي استان يزد حضور دارند.

زارع با اشاره به استقبال بازديدكنندگان از غرفه خوشه طلاي يزد گفت: صنعت طلا و زرگري در استان يزد از سابقه ديرينه اي برخوردار است و اين هنر- صنعت جايگاه ويژه اي در يزد دارد بطوريكه از ديرباز طلاي يزد از شهرت بسياري برخوردار بوده است.

وي افزود: معرفی جدیدترین محصولات و توانمندی های استان يزد در اين زمينه، آشنایی ساير تولیدکنندگان با نوین ترین طرح ها و برنامه های این صنعت، دسترسی به سلایق مصرف کنندگان داخلی و خارجی و رايزني براي انتقال تكنولوژي و مايشن آلات مرتبط از مهمترين اهداف حضور خوشه طلا در اين نمايشگاه است.

زارع خوشه هاي صنعتي را يكي از راهكارهاي ارتقاء سطح توانمندي توليدكنندگان داخلي و افزايش رقابت پذيري آنها در بازار داخل و خارج عنوان كرد و يكي از دلايل رونق گرفتن بازار محصولات خوشه هاي صنعتي استان يزد را در داخل و خارج از كشور اقدامات اين پروژه ها برشمرد.

وي ادامه داد: توليدات ارائه شده از سوي صنعتگران يزدي در اين نمايشگاه مورد استقبال فراوان بازديدكنندگان قرار گرفت و همچنين وزير صنعت، معدن و تجارت و هيئت همراه با حضور در غرفه مشترك خوشه از نزديك با توانمنديها و مصنوعات طلاي يزد آشنا شدند.

گفتني است: نهمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته در فضائی بالغ بر هشت هزار متر مربع از سوی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، نقره، جواهر و سنگ های قیمتی ایران و در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.

شايان ذكر است این نمایشگاه تا یکم اسفندماه از ساعت 9 صبح تا 16 آماده بازدید علاقه مندان است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا