معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در کارگاه آموزشی طرح ملّی حمایت از توان افزایی زنان مدیر و مسئول استان گفت: در جامعۀ امروز، راه گذر از بسیاری مسائل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، نقش آفرینی زنان است.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، اولین کارگاه حمایت از توان افزایی زنان مدیر و مسئول استان با حضور «محمدعلی طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، «رقیه کرمانیان» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، «سیدحسین میرحسینی» معاون تشریفات، روابط عمومی و امور بین الملل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری و بانوان مدیر و مسئول استان در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست با اشاره  به این موضوع که فراتر از حقوق زنان و شعارهایی که داده می شود، نیاز جامعه به حضور فعال بانوان است، بیان کرد: باید بدانیم در جامعه امروز راه گذر از بسیاری مسائل، مشکلات و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، نقش آفرینی زنان است و شاید دلیلی که ما نتوانستيم آسیب ها را در جامعه مدیریت کنیم، نادیده گرفتن نقش بانوان بوده است.
«محمدعلی طالبی» افزود: اگر به دنبال افزایش مشارکت زنان در جامعه هستیم باید راه را برای آن ها باز کنیم و این مستلزم توانمند کردن و توان افزایی بانوان به ویژه زنان تاثیرگذار در جامعه است.
طالبی با اشاره به انتخابات مهم ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده، نقش آفرینی  زنان در این عرصه را پُررنگ و پُراهمیت دانست.
وی ادامه داد: بزرگترین دستاورد برای مشارکت زنان شوراهای اسلامی شهر و روستا بوده است و به بانوان کمک کرده تا بتوانند مشارکت و نقش آفرینی خودشان را نشان دهند و انتظار می رود در استان یزد، با مشارکت و حضور فعال زنان، چه به عنوان کاندیداهای انتخاباتی و چه به عنوان رای دهندگان، شاهد انتخابات خوب و شکوهمندی باشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: خوشبختانه زنانی که به عنوان عضو شوراهای شهری و روستایی و دهیاری ها انتخاب شده اند، فعالیت های خوبی را انجام داده‌اند و به اتکای عملکرد خوب این افراد، امیدواریم فضای بهتری هم به لحاظ کمّی و هم به لحاظ کیفی در کشور و استان برای بانوان فراهم شود.
طالبی در پایان سخنان خود به ظرفیت اجتماعی، ارتباطات و تعاملات مؤثر مدیران زن استان اشاره و اظهار امیدواری کرد: با ارتقای توانمندی هاي بانوان استان زمینه حضور فعال‌تر زنان در تمام حوزه ها از جمله فرهنگی، اجتماعی، هنری، سیاسی و اقتصادی فراهم شود.
«رقیه کرمانیان» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این نشست آموزشی اظهار امیدواری کرد: از طریق برگزاری چنین کارگاه هایی، بتوان سهم موثری در ارتقای دانش و مهارت های مدیریتی زنان مدیر و مسئول در استان را داشته و شاهد جایگاه واقعی بانوان در حوزه برنامه ریزی و توسعه استان باشیم.
گفتنی است 70 نفر از مدیران، مشاوران و کارشناسان امور بانوان دستگاههای اجرایی و اعضای شورای اسلامی شهر یزد به مدت دو روز در این کارگاه آموزشی حضور داشتند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا