حسن ابراهیمی، از واریز عیدی 3 میلیون ریالی 855 خانوار مستمری بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد در بهمن ماه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان شهرستان بافق با حضور سرپرست فرمانداری، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان، معاون فرماندار، بخشداری مرکزی و دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی بافق برگزار شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد با اشاره به اهداف صندوق بیمه اجتماعی و فعالیت های آن گفت: جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها، کاهش اختلاف طبقاتی و بالابردن سطح زندگی روستائیان، توزیع عادلانه درآمد و تامین امنیت اجتماعی از جمله اهداف این صندوق می باشد.

حسن ابراهیمی مخاطبان این صندوق بیمه اجتماعی را روستاییان و کشاورزان غیرساکن در روستا، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و رانندگان حمل بار و مسافر روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر ذکر و با بیان این صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک صندوق دولتی است، اظهار کرد: دولت 10 درصد حق بیمه و بیمه شدگان تنها 5 درصد از حق بیمه را براساس سطوح درامدی که هر ساله به صورت کشوری محاسبه و اعلام می‌شود، پرداخت می‌کند.

وی افزود: از 89 هزار نفر سهمیه ابلاغی برای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان تا کنون بیش از 19 هزار و 800 نفر در این صندوق عضو شده اند تا از مزایای بازنشستگی، کارافتادگی کلی و فوتی استفاده کنند.

به گفته ابراهیمی در استان یزد 855 خانوار در حال دریافت مستمری هستند که از این تعداد 30 خانوار مربوط به شهرستان بافق می باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد از فعالیت دو کارگزار در شهرستان بافق خبر داد و گفت: انتظار می رود دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاها برای جذب حداکثر روستاییان به عضویت این صندوق فعالیت و پیگیری کنند.

وی با اشاره به رتبه نخست استان یزد در کشور در رابطه با عضویت جوانان به این صندوق گفت: ضریب نفوذ بیمه در استان یزد 9/21 درصد می باشد که امیدواریم با همکاری دهیاران بخش مرکزی بافق ظرفیت نفوذ بیمه در شهرستان بافق را افزایش دهیم.

حسن ابراهیمی در پایان از واریز عدیدی مستمری بگیران این صندوق خبر داد و خاطر نشان نمود: مبلغ 3 میلیون ریال بابت عیدی مستمری بگیران به همراه حقوق بهمن ماه به حساب سرپرست خانوار مستمری بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان یزد واریز شده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا