نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در همایش تاریخچه انقلاب اسلامی در جمع مردم بافق به تشریح زوایای انقلاب اسلامی پرداخت و با بیان اینکه حرکت انقلابی امام از صدر اسلام تاکنون بی نظیر است اظهار کرد: در دوران صدر اسلام در مردم آمادگی چنین حرکتی که تحول درونی را ایجاد شود فراهم نبود.

آیت الله محمدرضا ناصری گفت: در دروان حکومت حضرت علی (ع) با اینکه بیش از چهار سال طول کشید و این همه رنج و زحمت را متحمل شد شرایط به گونه ای بود که ایجاد تحول اساسی که اسلام می خواهد در وجود انسان باشد در جامعه ممکن نشد.
امام جمعه یزد تصریح کرد: حکومت امیرالمومنین آثاری به جای گذاشت و انسانهایی تربیت کرد که راه را ادامه داند و تا کنون ادامه داشته است .
وی در بخشی از سخنان خود به تشریح آیه “ایاک نعبد و ایاک نستعین ” پرداخت و بیان داشت : ایجاد الفت و مهربانی از مفاهیم والای این آیه است .
یار و همراه امام در دوران تبعید با بیان اینکه امام با تحولی که د رد دلها به وجود آورد فطرت خدایی و مهربانی در انسان ها را زنده کرد افزود: انقلاب تحول و تحول درونی مردم باعث شد قدرت پوشالی استکبار و استعمار شکسته شود.
وی گفت: امام به همه دنیا نشان داد که قدرت های غرب و شرق در برابر قدرت الهی بی ارزش است و آنها هر چه دارند از قدرت الهی ناشی می شود.
آیت الله ناصری با بیان این که مدیریت امام در دوران انقلاب و حکومت را باید در کتاب های قطوری نوشت خاطر نشان کرد: رژیم طاغوت با تبعید امام به نجف قصد داشت شخصیت وی را کم رنگ کند ولی امام در نجف روز به روز بر عظمتش افزوده شد و همگان به حقیقت خداگونه وی پی بردند.
آیت الله ناصری به تبیین ویزگی های شخصیتی حضرت امام (ره) پرداخت و بیان داشت : شجاعت ، ظرافت ، خنثی کردن توطئه ها و شور مبارزاتی از ویژگی های امام (ره) بود.
وی همچنین با اشاره به اینکه بعد در این دوران نیز منویات حضرت امام به خوبی توسط مقام معظم رهبری پیاده می شود افزود: مقام معظم رهبری همه ی توطئه ها را خنثی کرده است و باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم چرا که ولایت ما را نجات داده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت : استکبار می خواهد ما را به ذلت بکشاند و اما مردم با ایستادگی در برابر طاغوت نشان دادند که فقط باید به خدا توکل کرد.
ناصری گفت: با انقلاب تفکر مردم روشن شد و همگان دریافتند که نباید به قدرت های خارجی اعتماد کرد .
وی تصریح کرد: حفظ انقلاب از هر واجبی واجب تر است و همگان باید برای حفظ آن بکوشیم و همگان باید بدانند که نسل جدید را طوری تربیت کنیم که انقلابی باشند چرا که این انقلاب خدایی و ماندگار است .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توانمندی های انقلاب اسلامی و استعدادهای بی نظیر انقلاب خاطر نشان کرد: مسئولان زمینه های بهره گیری از ظرفیت نخبگان در بخش های مختلف علمی و صنعتی کشور را فراهم کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه هنوز افرادی در جامعه هستند که خودباوری و اعتماد کامل به توان داخلی ندارند افزود: از آمریکا و استعمار نباید هراسی داشت و باید با اعتماد به خود و اقتدار داخلی و تفکر و تعهد در برابر قدرت های پوشالی ایستاد.
آیت الله ناصری در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت توجه آموزش و پرورش به تربیت و تعلیم جوانان بر ضرورت توجه به سه اصل تفکر ، تعقل و ایمان در آموزش و پرورش تاکید کرد و بیان داشت : پیشرفت های علمی وفضایی و صنعت موشک ایران در سایه رشد و بالندگی بر اساس این اصول شکل گرفته است .
وی گفت امروز فضای مجازی همه چیز را از ما گرفته است و همگان باید متوجه این قصه باشند.
امام جمعه بافق نیز در ابتدای این مراسم با تقدیر از حضور آیت الله ناصری در شهرستان بافق به تشریح شخصیت انقلابی و مبارزاتی و همراهی وی با حضرت امام (ره) در دوران انقلاب پرداخت .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا