آیت‌الله محمدرضا ناصری در مراسم دیدار آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران با طلاب و روحانیون استان یزد که در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک بعثت در مقیاس کوچکتر بود اظهار داشت: خداوند متعال در این روز خورشیدی را در جامعه ما روشن کرد که بتواند منویات پیامبر(ص)، امیرالمومنین(ع)، قرآن و خدای متعال را به صورت گسترده‌تر و عمیق‌تر در جامعه ما پیاده کند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) از سال 41 تا سال 57 که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، حرکت بزرگی را شروع کرد که در دنیا هم از لحاظ ماهیت، کیفیت و هم از لحاظ عظمت بی‌نظیر بود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در دنیا نداریم که پس از پیامبر اعظم(ص) کسی بیاید و این تحول عظیم و بزرگ را نه تنها در دنیای اسلام بلکه در تمام دنیا به وجود آورد.

ناصری خاطرنشان کرد: این کار را خدای متعال به گونه‌ای رقم زد که امام خمینی(ره) در ایران با آماده کردن مردم، در نجف با آماده کردن علمای اسلام، در پاریس هم برای جهانی شدن نهضت و انقلاب سیر حرکتی پیروزی را فراهم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه تبعیدهای امام خمینی(ره) سیر حرکتی انقلاب را تبیین کرد، گفت: امام خمینی(ره) چند ویژگی داشتند که زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کرد که مهمترین این ویژگی‌ها، توکل به خدا بود به گونه‌ای که ایشان تمام کارهای خود را به صورت کامل به خدا سپرده بود.

وی ادامه داد: توکل، تقرب، توجه و اعتماد به خدا ویژگی بارز امام(ره) بود، گاهی مواقع ما در بیان از توکل صحبت می‌کنیم ولی قلبمان با خدا نیست اما امام خمینی(ره) با تمام وجود با خدا بود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در زندگی هر جایی که لنگ می‌زنیم و نمی‌توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم به دلیل این است که به خدا اعتماد، توکل و تقرب نداریم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا