معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار یزد در نشست ستاد انتخابات استان با تأكيد بر تلاش براي افزايش مشاركت مردم در انتخابات، خواستار فراهم شدن زمينۀ حضور و اعلام كانديداتوري افراد متعهد، توانمند و متخصّص در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در استان شد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، دوشنبه شب 11 بهمن ماه سومین نشست ستاد انتخابات استان با حضور استاندار يزد، معاونان استاندار، مديركل دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري، فرمانداران و اعضاي ستاد انتخابات استان در سالن زنده ياد حميديا استانداري برگزار شد.
 معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين نشست با بيان اينكه ستاد انتخابات استان يزد اولين ستادهايي بوده كه فعاليت خود را آغاز كرده است، به تشريح فعاليتهاي انجام شده در اين ستاد پرداخت و گفت: در سطح استان 401 حوزه انتخابيه شهري و روستايي داريم كه از اين تعداد 20 حوزه شهري و 381 حوزه روستايي است.
«محمدعلي طالبي» ادامه داد: شرح وظيفه كميته ها و پشتيباني هاي لازم براي انتخابات مشخص شده و با كمك فرمانداران پيش بيني شعبه هاي اخذ رأي و تعرفه هاي مورد نياز براي دو انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا انجام شده است.
رئیس ستاد انتخابات استان بیان کرد: در انتخابات شوراها تغییراتی را در تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان داريم كه ناشي از اصلاحات انجام شده در قانون شوراهاست و لازم است در اين رابطه از سوي فرمانداران و رؤساي هيئت هاي اجرايي انتخابات، اطلاع رساني كافي و لازم به مردم انجام شود تا در اين رابطه ابهامي باقي نماند.
طالبي با اشاره به يك سري توصيه ها و مواردي كه از سوي وزارت كشور به صورت مكتوب ابلاغ شده است، خاطرنشان كرد: ضرورت دارد دست اندركاران انتخابات بر قوانين و مقررات هر دو انتخابات كه با هم متفاوت است؛ اشراف كامل داشته باشند.
وي به برنامه زمان بندي انتخابات اشاره كرد و گفت: در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا كار اجرايي از 25 اسفند ماه امسال آغاز مي شود و اين زمان براي انتخابات رياست جمهوري از 22 فروردين ماه 96 خواهد بود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار ادامه داد: در انتخابات هفتم اسفند ماه مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي يكي از بهترين نرخهاي مشاركت در انتخابات را داشتيم؛ استان يزد جزو 5 استان برتر كشور به لحاظ ميزان مشاركت مردم در انتخابات قرار گرفت و لازم است در انتخابات سال آينده نيز براي حضور حداكثري مردم تلاش شود.
طالبي خواستار به كارگرفتن تمام ظرفيتهاي استان براي تحقق اين مهم از جمله ائمه جمعه، روحانيون، دانشگاهيان، تشكلها، احزاب، رسانه ها، اصناف، فرهنگيان و بازاريان شد و يكي از راههاي محقق شدن اين مشاركت را برگزاري نشستهاي هم انديشي با اقشار و گروههاي مختلف مردم بيان كرد.
رئيس ستاد انتخابات استان در بخش ديگري از سخنان خود تأكيد كرد: بايد فضايي در استان وشهرستانها فراهم شود تا افراد نخبه و متخصّص بيشتري در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا حضور يابند و اعلام كانديداتوري كنند و نقش فرمانداران براي حضور چهره هاي مؤثر در اين انتخابات بسيار مهم است.
وي خواستار همكاري ساير سازمانها و دستگاههاي شهرستاني براي در اختيار قرار دادن امكانات و نيروهاي انساني خود براي برگزاري انتخابات شد و همچنين از فرمانداران خواست تا مباحث مربوط به آموزش دست اندركاران انتخابات را جدّي بگيرند.
طالبي در پايان سخنان خود با اشاره به ابلاغيۀ 19 ماده اي وزارت كشور در رابطه با بهبود حوزه اطلاع رساني عملكرد دولت تدبير و اميد از فرمانداران خواست تا اين ابلاغيه را به صورت جدّي در دستور كار خود قرار دهند، در ایام دهه فجر بيشترين ارتباط را با مردم داشته باشند و عملكرد و فعاليتهاي خود و دولت را براي مردم و رسانه ها بازگو كنند.
گفتني است در ابتداي اين نشست هر يك از فرمانداران گزارشي از اقدامات انجام شده در شهرستانهاي تحت مديريت خود براي ايام الله دهه فجر را ارائه كردند و در رابطه با فراهم شدن زمينه هاي لازم براي حضور حداكثري مردم در انتخابات سال آینده با اعضاي ستاد انتخابات استان هم انديشي شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا