نخستین جلسه کمیته «کتاب و کتابخوانی» ستاد دهه فجر استان یزد با حضور دبیر این ستاد در اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد برگزار شد./ در این جلسه مقرر شد جلسات خاطره‌‌گویی انقلاب همزمان با ایام‌الله دهه فجر در کتابخانه‌های عمومی استان یزد برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و مسئول کمیته «کتاب و کتابخوانی» ستاد دهه فجر استان یزد در این این جلسه اظهار داشت: همچنان که جشن‌های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برای مردم ما همواره خاطره‌آفرین بوده است، باید تلاش کنیم این شادمانی و جذابیت برای نسل جوان انقلاب و به ویژه کودکان نیز در ایام‌الله دهه فجر ایجاد شود.

وی با اشاره به برنامه‌های متنوع کمیته کتاب و کتابخوانی ستاد دهه فجر استان گفت: یکی از برنامه‌هایی که برای دهه فجر سال 95 طراحی شده و به اجرا در خواهد آمد، نشست کتاب‌خوان ویژه « اخلاق» با محوریت اندیشه‌های امام خمینی(ره) خواهد بود.

دوست فاطمی‌ها، نسل جوان و نوجوان را نیازمند و تشنه دانستن حقایق و خاطرات دوران پیرزوی انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: برگزاری دوره‌های خاطره‌گویی از ایام پیروزی انقلاب، یکی از برنامه‌هایی است که در دهه فجر سال جاری در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان به اجرا در خواهد آمد.

وی همچنین از امکان عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان همزمان با دوازدهم بهمن‌ماه، سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی‌مان خبر داد.

سعید زارع، دبیر ستاد دهه فجر استان یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی بود، بیان داشت: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، تبیین مبانی نظری انقلاب اسلامی است و یکی از بخش‌هایی که می‌تواند در معرفی و تبیین این مبانی مؤثر باشد، حوزه کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی است. به همین خاطر امسال کمیته‌ای با عنوان «کتاب و کتابخوانی» به کمیته‌های ستاد دهه فجر استان افزوده شده است.

وی دهه فجر را دهه بازخوانی ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی دانست و افزود: دهه مبارک فجر، بزرگ‌ترین عید ملی کشور ماست و تکریم این دهه بزرگ براساس منطق قرآنی، تعظیم شعائر اسلامی و مصداق بارز آیه شریفه «وَ ذکِّرهُم بِأیّامِ الله» است.

زارع تصریح کرد: ویژه برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر امسال، با محوریت برنامه‌های نو، خلاقانه و شادی‌آفرین اجرا خواهد شد و سعی خواهیم کرد جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی برای هم‌استانی‌های عزیز، خاطره‌انگیز باشد.

دبیر ستاد دهه فجر استان با اشاره به اینکه قرآن، کتاب انقلاب اسلامی است، پیشنهاد داد مسابقه کتابخوانی با عنوان «قرآن؛ کتاب انقلاب» در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی در سراسر استان برگزار شود.

وی همچنین پیشنهاد برگزاری نشست کتاب‌خوان ویژه اخلاق را در بیت سومین شهید محراب، حضرت آیت‌الله صدوقی و با حضور مسئولان و علمای استان، مطرح کرد.

مهدیه‌السادات حسینی مطلق، کارشناس فرهنگی اداره کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این جلسه برخی برنامه‌های مهم کمیته کتاب و کتابخوانی ستاد دهه فجر استان را تشریح کرد.

وی به برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای در سراسر با محوریت کتاب‌های انقلاب اسلامی و تبیین اندیشه‌های امام راحل اشاره کرد و افزود: در کنار برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان در شهرستان‌های مختلف، جلسات قصه‌گویی و مسابقات نقاشی با موضوع انقلاب اسلامی و دهه فجر نیز در کتابخانه‌های استان برگزار خواهد شد.

حسینی مطلق، همچنین از برگزاری مراسم تقدیر از حجت‌الاسلام مظفر سالاری، نویسنده مطرح یزدی و صاحب کتاب «قایق راندن به اقیانوس» (کتاب سفر مقام معظم رهبری به استان یزد در سال 86) و برگزاری نقد کتاب «جانستان کابلستان» اثر رضا امیرخانی، نویسنده برجسته کشوری در شهرستان بافق خبر داد.

عضو کمیته کتاب و کتابخوانی ستاد دهه فجر استان و کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، افتتاح کتابخانه عمومی مصلای شهر احمدآباد اردکان، بازگشایی کتابخانه شهید صدوقی شهر مروست و برگزاری شب شعر انقلاب اسلامی در یکی از شهرستان‌های استان را از دیگر برنامه‌های این ستاد در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد.

گفتنی است، نخستین جلسه کمیته «کتاب و کتابخوانی» ستاد دهه فجر استان یزد با حضور کارشناسان ستادی اداره کل کتابخانه‌های عمومی و رؤسای اداره کتابخانه‌های شهرستان‌های استان برگزار شد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا