بهار طبیعت و نوروز پرطراوت را به یکایک شهروندان عزیز تبریک و شادباش می‌گویم و سالی لبریز از شادابی و نشاط و پیشرفت و سعادت را در پرتو عنایات الهی و توجهات فاطمی (س) برای همه شما مردم شریف و جوانان گرامی خواهانم. 

، متن پیام نوروزی آیت الله اعرافی به این شرح است:

باسمه تعالی

بهار طبیعت و نوروز پرطراوت را به یکایک شهروندان عزیز تبریک و شادباش می‌گویم و سالی لبریز از شادابی و نشاط و پیشرفت و سعادت را در پرتو عنایات الهی و توجهات فاطمی (س) برای همه شما مردم شریف و جوانان گرامی خواهانم.

بی‌گمان نوزائی طبیعت و اعتدال بهاری فرصتی است تا همه ما به بازنگری و بازسازی خویشتن بپردازیم و دل و جانمان را همراه با بهار دلنواز زمینی ، در بهار روح‌پرور آسمانی و عرفانی به پرواز درآوریم و دل و جان و خانه و جامعه خود را نوسازی کنیم و پیمودن این مسیر نیازمند نگاهی نو به زندگی است.

امیدوارم مردم شریف و خانواده‌های ارجمند و مسئولان گرامی در پایه‌ریزی زندگی پاک و شرافتمندانه و فرهنگ‌مدار قرین توفیقات الهی قرار گیرند.

سعادت و پیشرفت جامعه و شهر و روستای ما نیازمند بازگشت و تکیه بر ارزش‌های الهی و آسمانی و اخلاقی و انقلابی و پاکسازی جامعه از آسیب‌های زیانبار اجتماعی و نیز تقویت پایه‌های انسجام و همکاری و هم‌افزائی همگانی است و اینهمه باید وجهه همت همه ما باشد.

مردم و جوانان و نخبگان و مسئولان ارجمند و همه ما باید برای تعالی روز‌افزون جامعه به مسائل ذیل همت بگماریم:

  • یکم ): اولویت‌بخشی به اخلاق و فرهنگ و علم و رشد روز‌افزون نهاد‌ها و پایگاه‌های معنوی و ارزشی و اخلاقی و انقلابی و آموزش و پرورش و دانشگاه و حوزه و تحقیق و پژوهش در همه فعالیت‌های رسمی و مردمی ، به منظور دستیابی به چشم‌انداز شهر فرهنگ‌مدار و دانایی‌محور.
  • دوم ): رویارویی هوشمندانه و حکیمانه با فروپاشی ارزش‌های اخلاقی و خانوادگی و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی به منظور دستیازی به شهر سالم و پاک و بانشاط و برخوردار و عدالت‌محور.
  • سوم ): صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی و فضا‌های سبز و اراضی کشاورزی و باغات و نیز از مواریث فرهنگی و آثار تاریخی و ارزش‌های بومی و اسلامی برای تحقق شهری اصیل و نجیب و تاریخی.
  • چهارم ): اهتمام به عدالت اجتماعی و فقر‌زدائی و رسیدگی جامع و بنیادین به محرومان و نیازمندان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسمی و مردمی.
  • پنجم ): عنایت خاص به اقتصاد مقاومتی و شکوفائی اقتصادی و پایه‌ریزی بنیاد‌های نوین در حوزه صنایع و خدمات و بهره‌گیری از فرصت‌های کشوری و بین‌المللی برای پیشرفت منطقه و به ویژه باید بر شعار سال که توسط رهبر عظیم الشأن اعلام شده است تأکید شود و زمینه های تحقیق آن را فراهم آورد.
  • ششم ): توجه ویژه به مسائل جوانان و نوجوانان و نخبگان و بانوان گرامی در تکریم جایگاه و استفاده از اندیشه آنان و تأمین نیاز‌های اساسی آنان در اشتغال و ازدواج و سلامت و ورزش و پیشرفت اخلاقی و فرهنگی و علمی.
  • هفتم ): پایه‌ریزی تحول و تعالی اداری و سازمانی در همه نهاد‌ها و ادارات بر اساس اسناد کشوری و استانی و تدوین اسناد شهرستانی و تلاش برای رشد روزافزون و جهش مناسب در طرح‌ها و پروژه‌های شهرستان به ویژه در زمینه‌های سیما و مبلمان شهری.
  • هشتم ): آینده درخشان جامعه ما در گرو نگاه بلند و رویکرد تمدنی برنامه راهبردی و عزم همگانی و اعتماد بر نیروی قدرتمند مردمی است و مردم شریف و مسئولان محترم باید با این نگاه و با هماهنگی مسئولان ارشد شهرستان با شتاب و اتقان، طرح‌های بزرگ و اولویت‌های اعلام شده از سوی مسئولان ارشد را دنبال کنند.

در پایان ضمن عرض تبریک مجدد به همه عزیزان ، از همه مردم شریف و مسئولان ارجمند که در سال همدلی و همزبانی گام‌های بلندی در خدمت مردم برداشتند تشکر و تقدیر می‌نمایم و توفیق همه را در سال نو خواهانم و بر روان پاک اولیای الهی و شهیدان سرافراز اسلام و انقلاب و دفاع مقدس و مدافع حرم و مقاوت اسلامی در سراسر جهان و منطقه و امام شهیدان (قدس سره) درود می‌فرستم و سلامت و توفیقات روزافزون همه خدمتگزاران و دولتمردان و ایثارگران و شهروندان عزیز و به ویژه مقام معظم رهبری ، امام خامنه‌ای (مدظله العالی) را در ظل عنایات حضرت ولی عصر ارواحنافداه از خداوند منان خواهانم.

سرفراز و شاداب و پیروز باشید.

علیرضا اعرافی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا