پایگاه خبری یزدفردا"(تصاویر) عجیب‌ترین روش‌های درمانی/یک فیل سه تنی با استفاده از خرطوم و پای خود، توریست‌ها را ماساژ می‌دهد، اما این عجیب‌ترین نوع روش درمانی نیست.

 
آیا از ماساژ انسان توسط فیل، روشی عجیب‌تر هم یافت می‌شود؟
 

 میرر، در یک اردوگاه جنگلی در چانگ مایِ تایلند، تصاویری ویدئویی ضبط شده که نشان می‌دهد یک فیل آسیاییِ سه تنی با خرطوم و پای خود توریست‌ها را ماساژ می‌دهد. مشتریان این روش درمانی نیز راضی به نظر می‌رسند.

اما در ادامه با روش‌هایی آشنا خواهیم شد که بسیار عجیب‌تر از این روش هستند.
 
ماساژ توسط مارها
اگر یک مار پیتون برمه‌ای غول‌پیکر برای ماساژ دادن به دور گردن شما بپیچد، چه حسی خواهید داشت؟ به این نیز فکر کنید که این مار در یک چشم به هم زدن می‌تواند شما را خفه کند. آیا هنوز هم به این نوع ماساژ جواب مثبت می‌دهید؟

در باغ‌وحش سِبو سیتی در فیلیپین، نوعی روش ابتکاری ماساژ با مارها به مشتریان ارائه می‌شود که در آن چهار مار پنج متری به مدت 15 دقیقه بر روی بدن مشتری حرکت می‌کنند و هر کدام با وزن 250 کیلوگرمی خود ماساژی فراموش‌نشدنی را برای مشتری به ارمغان می‌آورند.
 
این گونه‌ی خاص از مار یکی از بزرگ‌ترین نوع مارها در سراسر جهان است که با انقباض شکار خود را خفه می‌کنند. غذای اصلی این مارها خرگوش و موش است، اما دیده شده که تمساح نیز غذایی لذیذ برای این نوع از مارها است.
 
اما نگران نباشید، مسئولان باغ‌وحش اسامی زیبایی برای این مارها انتخاب کرده‌اند – میشل، والتر، ای جی، و دنیل - تا حداقل کمی از فشار روانیِ آن کم کنند.
 
سرما درمانی
اگر در دمای منفی 110 درجه سانتی‌گراد قرار بگیرید، بی‌شک خواهید مرد. اما با روشی خاص، دراز کشیدن در این دما می‌تواند برای شما لذت‌بخش هم باشد.
 

 

 روش کار به این شکل است که ابتدا به اتاقکی وارد می‌شوید که با نیتروژن مایع خنک شده است. تنها کافی است لباس شنا، جوراب و دستکش‌های خود را بپوشید تا از سرمازدگی جلوگیری کنید.
 
این درجه از سرما باعث می‌شود که مغز شما اندورفین آزاد کند، که این امر به‌نوبه خود موجب بروز بي‌حسي نسبت به درد در بدن می‌شود. گفته می‌شود که سرما درمانی برای سلامت پوست مفید بوده و از میزان دردهای مفصلی و اضطراب می‌کاهد.
 
مدت‌زمان هر جلسه حداکثر هشت دقیقه است. چند ثانیه بیشتر در این دما به این معناست که بدن منجمد شده‌ی شما را باید تکه‌تکه از روی زمین جمع کنند.
 
یک چک حسابی بر روی صورت
سال‌هاست که چَک درمانی یک روش زیبایی در تایلند محسوب می‌شود، اما چَک درمانی ضد پیری اکنون در کشورهای غربی، به‌خصوص آمریکا، نیز جا باز کرده است.
 

 

 
آن‌ها قول می‌دهند که شما را کمی جوان‌تر کنند. در این روش درمانی، به مدت 15 دقیقه به صورت شما چک می‌زنند؛ جالب‌تر اینکه شما باید حدود یک میلیون تومان هم به آن‌ها پول دهید.
 
گفته می‌شود این درمان با دادن جانی تازه به پوست خسته‌تان، شما را سال‌ها جوان‌تر کند. البته به‌جای این درمان، می‌توانید 10 راند با محمد علی کلی مسابقه دهید!
 
خوک درمانی
هاکونه کواکیان یونسون در ژاپن نوعی روش درمانی را ارائه می‌دهد که شما باید در وان پر از نودل دراز می‌کشید. البته حق انتخاب با شماست! می‌توانید به جای آن، وان پر از شکلات را انتخاب کنید.
 

 
علی‌رغم ابتکار این مرکز درمانی، دراز کشیدن در وان پر از نودل نکته اصلی این روش نیست. ابتکار اصلی این مرکز، نوعی «آبگوشت جوان‌کننده» آن‌هاست که از کلاژن فلفل تهیه شده و متابولیسم فرد را تقویت می‌کند. در ضمن، عملیات پاک‌سازی پوست را نیز انجام می‌دهد.
 
متأسفانه، این آبگوشت از گوشت خوک تهیه می‌شود، بنابراین ممکن است که ظاهری بسیار زیبا داشته باشید، اما بوی خوک دهید!
 
درمان توسط گرداب ژئومغناطیس
اسم این روش کمی پیچیده است. ولی می‌توان از آن به عنوان یک حمام آرام‌بخش یاد کرد.
 
این روش در مرکز درمانی اینتگریشن در کالیفرنیا ارائه می‌شود. در این روش 30 دقیقه‌ای شما باید در یک اتاق گنبدی شکل دراز کشیده و به موسیقی‌ای گوش دهید که با بلور کوارتز ساخته شده است.
 
تمامی این صداها با چاکرا یا همان مراکز انرژی در بدن شما هماهنگ است. هزینه‌ی این روش شش پوند است. اما احتمالا یک دوش آبگرم با آهنگ مورد علاقه خودتان لذت بیشتری داشته باشد.
 
یونجه درمانی زیر نور آفتاب
اگر مالیدن گل، شکلات یا جلبک دریایی به بدن، درد شما را کمتر نکرده است، می‌توانید خود را زیر علوفه‌ی خشک شده بپزید!
 

 

حمام یونجه در منطقه تایرول ایتالیا رواج یافت. کشاورزان و چوپان‌های آن ناحیه دریافتند که کسانی که زیر این یونجه‌ها می‌خوابیدند به ندرت به ورم مفاصل و رمانتیسم مبتلا می‌شدند. بنابراین، پزشکان تصمیم گرفتند از نیروی جادوییِ این علوفه برای درمان بهره جویند.
 
امروزه این یونجه‌های گرما دیده با انواع دیگر علوفه مانند گیاه همیشه‌بهار و سنبل‌الطیب به علت خاصیت ضدالتهابی و آرام‌بخششان ترکیب می‌شوند.
 
تمامی سموم داخلی بیماران از طریق عرق کردن خارج شده و مواد معدنی و روغن‌ها را دریافت می‌کنند. به آن‌ها توصیه می‌شود که زیاد تکان نخورند تا بدنشان زیاد زخمی نشود.
 
خون‌آشام درمانی برای صورت
بهتر است بگویم که این نوع درمان بیشتر یک درمان زیبایی است تا درمان طبی؛ زیرا چند ساعت زمان می‌برد و با یک آمپول خیلی بزرگ صورت شما را سوراخ‌سوراخ می‌کنند!
 

 
بسیاری از بازیگران هالیوود نیز مبالغ بالایی برای این روش خون‌آشامی می‌پردازند.
 
متخصصان این روش برای بازسازی بافت، خون بیمار را گرفته و با جداسازی اجزای سازنده، پلاسمای خون آن بیمار را بالا برده و دوباره به او تزریق می‌کنند تا ظاهری جوان‌تر داشته باشند.
 
ماسک زهردارِ نیش زنبور
این روش درمانی مانند یک بوتاکس طبیعی برای صورت است. گفته می‌شود کیت میدلتون نیز از این روش در روز عروسی خود استفاده کرده بود.
 

 

این ماسک صد پوندی نوعی کرم یا ماسک صورت است. این ماسک پوست را گول می‌زند که زنبور آن را نیش زده است. سپس مغز دستور ارسال خون به پوست صورت صادر می‌کند تا شخص پوست زیباتری داشته باشد.
 
در همین حین، پوست کلاژن و الاستین اضافی تولید می‌کند تا خط‌ها و چروک‌ها را از روی صورت از بین ببرد.

(تصاویر) جراحی مغز در 2500 سال قبل/محققان روس شواهدی از جراحی مغز را بر روی چند جمجمه باستانی شناسایی کرده و با هدف درک بهتر شیوه‌ جراحی، این روش‌ را بر روی یک جمجمه مدرن شبیه‌سازی کردند.
 
محققان موسسه باستان‌شناسی و قوم‌نگاری نووسیبیرسک، جمجمه متعلق به دو مرد و یک زن را در مناطق کوهستانی آلتای کشف کردند که آثاری از تکنیک‌های اولیه جراحی مغز بر روی جمجمه آنها دیده می‌شود؛ قدمت این جمجمه‌ها به 2300 تا 2500 سال قبل باز می‌گردد.
 
یکی از جمجمه‌ها متعلق به مردی 40 تا 45 ساله است که بدلیل ضربه، لخته خونی در سر وی ایجاد شده بود؛ این مسأله باعث سردردهای شدید، تهوع و اختلال در حرکت فرد شده و پزشکان باستانی برای خارج کردن هماتوم یا لخته خونی، سوراخی بر روی جمجمه ایجاد کرده بودند.
 
جمجمه دوم نیز متعلق به مرد جوانی است که دچار نقص مادرزادی تغییر شکل جمجمه بوده و پزشکان باستانی اقدام به انجام جراحی برای رفع این مشکل کرده بودند.
 
به گفته محققان، این روش یکی از قدیمی‌ترین نوع جراحی مغز و اعصاب محسوب می‌شود که شامل ایجاد سوراخی بر روی جمجمه با استفاده از وسیله‌ای نوک تیز و برنده است.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهد، پزشکان باستانی از یک چاقوی برنزی برای انجام عمل‌های جراحی استفاده می‌کردند که نمونه‌هایی از این چاقوها در منطقه کشف شده‌اند.
 
برای شبیه‌سازی این روش‌ جراحی باستانی بر روی یک نمونه جمجمه مدرن، محققان از جمجمه یک زن که بطور طبیعی جان خود را از دست داده بود، استفاده کردند؛ همچنین از ابزاری که در اختیار پزشکان باستانی بود، برای شبیه‌سازی جراحی استفاده شد.
 
محققان چاقویی از جنس مس، قلع و روی ساخته و روش باستانی ایجاد حفره را بر روی جمجمه مدرن تکرار کردند؛ کل فرآیند جراحی در مدت 28 دقیقه انجام شد؛ ایجاد سوراخ به تلاش قابل توجهی نیاز داشت، ولی در نهایت حفره ایجاد شده تقریبا مشابه حفره‌های موجود بر روی هر سه جمجمه بود.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهد که مهارت پزشکان باستانی بسیار بیشتر از پزشکان تا پیش از قرن نوزدهم بوده است، چراکه جراحی‌ها بسیار دقیق انجام شده و هیچ اثری از برش‌های ناخواسته بر روی جمجمه‌ها مشاهده نمی‌شوند.









 



 

پایان خبر"


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا