پایگاه خبری یزدفردا "همزمان با سراسر کشور مانور سراسری زلزله با شعار مدرسه ایمن – جامعه تاب آور در مدرسه دخترانه شهیده روحی شهرستان ابرکوه برگزار شد.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا "خلیل اکرمی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه اظهار داشت : این مانور درمدرسه دخترانه شهیده روحی ابرکوه و با مشارکت جمعیت هلال احمر، مدیریت بحران، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و آتش‌نشانی اورژانس و ...  برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه در حاشیه برگزاری این مانور گفت: به همت اعضای کانون هلال احمر مانور تخلیه و اسکان اظطراری و اموزش نحوه پناهگیری و خروج اظطراری در زمان وقوع زلزله برگزار و دانش‌اموزان با آموزش‌های لازم در این مانور طریق پناه گیری در زمان زلزله را آموختند.

اکرمی گفت : این مانور با هدف آموزش دانش‌آموزان در بحث آمادگی در برابر زلزله و کاهش خسارات جانی و مالی در زمان وقوع زلزله برگزار شده است.

وي با تاکيد بر اينکه اين مانورها تاثير بسيار زيادي را در مواقع بحراني خواهد داشت تصريح کرد: بايد در راستاي توسعه آگاهي‌ها و افزايش توانمندي‌هاي جوانان و نوجوانان دانش‌آموز، براي مقابله با بحران گام برداشته شود تا چنانچه واقعه‌ غيرمترقبه‌اي در شهرستان ما به وقوع بپيوندد ميزان خسارات، صدمه‌هاي جسمي و تلفات به کم‌ترين ميزان کاهش پيدا کند و به نوعي از هم اکنون پيشگيري‌هاي لازم را آموزش بينند تا در صورت وقوع کم‌ترين خسارت را داشته باشيم.

اجراي عمليات پناه گيري و خروج صحيح دانش‌آموزان از کلاس‌هاي درس، خودامدادي و امدادرساني به مصدومان فرضي و اطفاي آتش از بخش‌هاي مختلف اين مانور بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا