پایگاه خبری یزدفردا "افتتاح اقامتگاه بوم گردی توسط معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌ها سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در یزد انجام شد.

به گزارش  پایگاه خبری یزدفردا " با حضور اسدا... درویش امیری معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌ها سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در یزد اقامتگاه بوم گردی با نام اقامتگاه بومگردی خانه خشتی افتتاح شد.

شایان ذکر است این اقامتگاه بومگردی در خانه قدیمی به مساحت حدود دویست و پنجاه متر مربع واقع در خیابان امام خمینی، مقابل امامزاده شاهزاده فاضل و با قدمتی مربوط به دوره قاجاریه افتتاح گردید.

در این مراسم افتتاح چند تن از معاونین و مسئولین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دکتر درویش امیری و مهندس شرافت را همراهی نمودند.

گفتنی است: اقامتگاه بوم گردی نوعی از محل های اسکان برای مسافران است که بر خلاف هتل ها که ویژگی یکسانی دارند، دارای ویژگی خاص محیطی خود بوده و به نوعی اقامتگاهی بومی و محلی است که عمدتاً در خانه های قدیمی بازسازی شده و با شیوه ای که مطلوب برای مسافران باشد اداره می شوند و تقریباً در همگی این اقامتگاه ها ارائه خدمات به صورت خانوادگی صورت می گیرد و سعی بر این است تا میهمانان با شیوه سنتی زندگی در آن محل خاص آشنا شده و از غذاهای محلی آنجا نیز استفاده نمایند و در محیطی کاملاً بومی و طبیعی سفر خود را به انجام برسانند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا