نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان از لحاظ کمی و کیفی یک وزارت‌خانه ویژه است گفت: این وزارتخانه در دو مقوله ورزش و جوانان ماموریت حساس و ویژه ای دارد.

  آیت‌الله محمدرضا ناصری یکشنبه هشتم آذرماه در دیدار با معاون وزیر ورزش و جوانان، اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان از لحاظ کمی و کیفی یک وزارت‌خانه ویژه است و به صورت مستقیم با خود مردم در ارتباط است.

وی با اشاره به ادغام موضوع جوانان و امور مربوط به آنها و مسئله ورزش و ورزشکاران در یک وزارت‌خانه، گفت: طبیعی است که یکی از این دو موضوع بر دیگری غلبه پیدا می‌کند اما اگر بخواهیم در این زمینه خوب عمل کنیم، باید در هر دو جهت خوب عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه بحث جوانان به معضل تبدیل شده و در زمینه‌های مختلف آنها مشکلات فراوانی دارند، بحث ورزش را در سه زمینه ترویج فرهنگ ورزش، ورزشکاران و ورزش دوستان دانست و خاطرنشان کرد: همه افرادی که در این سه حوزه وارد می‌شوند، جزو جوانان هستند و باید برنامه جدی برای آن‌ها تدوین شود.

امام جمعه یزد اخلاق، رفتار و رویکرد ورزشکاران را مورد توجه مردم دانست و گفت: به ویژه چون ما در جمهوری اسلامی هستیم، از ما اخلاق ایرانی اسلامی را می‌خواهند و باید تربیت اسلامی و اخلاق اسلامی را در بین ورزشکاران ترویج کنیم.

وی ایران را در کل دنیا مشهور به مروج اسلام ناب دانست و تصریح کرد: اخلاق ورزشکاران از گذشته به صورت جوانمردی بوده و افرادی از جمله پوریای ولی در ایران نمونه و الگوی اخلاق و ورزش و گذشت بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: اگر اخلاق درست در ورزشکاران رشد نکند، اخلاق نامناسب از جمله غرور و تکبر در آنها رشد می‌کند و چنین چیزی اصلا شایسته ورزشکار مسلمان ایرانی نیست.

ناصری افزود: یکی از مسئولیت‌های فرهنگی ورزش و جوانان این است که جوانان و ورزشکاران را به سمت خداوند سوق دهد که از نیرو و توان آنها برای کمک به مردم بهره گرفته شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: اخلاق خوب یا بد ورزشکاران در زمان حضور آنها در کشورهای خارجی تاثیرگذاری بسیار زیادی دارد و اگر رفتار بدی از آنها مشاهده شود، برای دین، فرهنگ، مملکت و ورزش ما آسیب بزرگی به حساب می‌آید.

وی ورزشکاران را الگوی جمع زیادی از جوانان جامعه دانست و تصریح کرد: در این زمینه باید از روحانیون و کارشناسان و نخبگان این عرصه کمک‌های لازم صورت گیرد. نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: یکی دیگر از مسائلی که با ورزش و جوانان روبرو است، مسئله تماشاگران است که ظرفیت بسیار خوبی است و باید نسبت به ترویج فرهنگ اسلامی در بین آنها اقدام لازم صورت گیرد.

ناصری با اشاره به اینکه خسارت زدن به ورزشگاه توسط تماشاگران پس از شکست تیمشان اصلا درست نیست، گفت: باید برای تماشاگران برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شود که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به درج حدیث یا جملات تاثیرگذار فرهنگی در بلیط خریداری شده توسط آنها اشاره کرد.

امام جمعه یزد در ارتباط با ورزش بانوان، با تاکید بر اینکه بانوان هرچه شاداب‌تر و سالم تر باشند، روحیه بهتری دارند و فرزندان بهتری تحویل جامعه می‌دهند، گفت: ورزش برای همه افراد خوب است و زن و مرد ندارد، اگر می خواهیم حضور بانوان در ورزش را افزایش دهیم، باید محیط امنی که زمینه آسایش آنها را فراهم فراهم می‌کند، تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه محیط مختلط آرامش ندارد، گفت: محیط‌های مختلطی که جوانان دختر یک طرف و جوانان پسر یک طرف باشند، مدام در معرض وسوسه‌های شیطان قرار دارند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: خانم‌ها نباید از ورزش محروم باشند اما نباید ابزار دست دیگران قرار گیرند، خانم‌ها باید بتوانند از ورزشگاه‌های امن و مناسب برای خود بهره داشته باشند.

ناصری افزود: بعضی افرادی که مقید به این مسائل نیستند بیان می‌کنند که چرا زنان نمی‌توانند به ورزشگاه‌ها بروند، در پاسخ به این افراد باید گفت که زنان می‌توانند در ورزش‌های مرتبط با خودشان حضور داشته باشند.

در دیدار دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد، مازیار ناظمی، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و دکتر شجیع، دبیر شورای راهبردی وزارت ورزش و جوانان، امیرحسینی دبیر جشنواره فیلمهای ورزشی، قاسمی معاون اداره کل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ، به همراه شریعتی مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد و عطاری رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان نیز حضور داشتند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا