پایگاه خبری یزدفردا "رئیس شورای اسلامی شهر یزد در دویست وسی و نهمین جلسه علنی این شورا، که با حضور مهندس محمد رضا عظیمی زاده شهردار یزد  برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آزادسازی بستان در عملیات طریق‌القدس گفت: مقاومت رزمندگان مقابل کفر در دفاع مقدس باید همیشه زنده نگهداشته شود، در حالی که دشمنان به دنبال این هستند که جامعه این ارزش‌ها را فراموش کند و به یاد نیاورند که در طول دفاع مقدس چگونه از دین و ناموس و وطن پاسداری کردند.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا "حجت الاسلام شیخ عباس زارع در ادامه یادآور شد: شهدا، جانبازان و آزادگان کارشان را به نحو احسن انجام دادند و حال وظیفه ماست که ادامه دهندگان خوبی برای راه و مسیر نورانی شهدا باشیم تا از این طریق پاکی و حرمت خون شهدا حفظ شود و تلاش کنیم تا ارزش هایی که شهدا برای آن جان خود را فدا کردند در جامعه پایدار بماند.

گرامیداشت هفته بسیج و روز نیروی دریایی و شهدای این عرصه، از دیگر مواردی بود که حجت الاسلام شیخ عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهر یزد به آنها اشاره نمود.

سپس محمدرضا عظیمی زاده شهردار یزد گزارشی را از اجرای عملیات عمرانی و اقدامات در حال انجام از سوی شهرداری درسطح شهر ارائه نمود و افزود: در حال حاضر روشنایی پارکهای سطح شهربسیار خوب انجام شده و قرار است عملیات عمرانی در زیرگذر میدان آیت الله خاتمی به زودی آغاز شود.

در ادامه این جلسه مدیر کل امور بانوان استانداری با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر يزد گزارشی از فعالیت این نهاد در استان برای بانوان را ارائه نمود.

هامانه خامسی افزود: بانوان ظرفیت های زیادی جهت نشان دادن  اهمیت خانواده در جامعه دارند به همین دلیل بانوان نقش تعیین کننده ای در سبک و سیاق زندگی خانواده ها دارند و میتوان با بهره مندی از هنر و توانایی آنان در بالابردن سطح و جایگاه خانواده ها در جامعه و همچنین مقابله با آسیبهای اجتماعی نقش آفرینی کرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد توجه ویژه به موضوع خانواده را ضروری دانست و اظهار داشت: بحث خانواده مختص به یک نهاد و جایگاه خاص نیست و باید از سوی همه نهادهای مرتبط با بحث خانواده جدی گرفته شود.

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري در ادامه با اشاره به اینکه در كنكور سراسري امسال بیش از60 درصد از شرکت کنندگان دختران بوده اند، گفت:  اين نشان از حضور و علاقه بانوان در عرصه های علم می باشد.

مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری یزد با بیان اینکه معضلات و آسیبهای که در زمینه حجاب وجود دارد باید جدی گرفته شود، تصريح كرد: متاسفانه با پیشرفت امکانات در برخی مواقع در شبکه های اجتماعی موضوع عفاف و ججاب به تمسخر گرفته می شود و در این زمینه نیازمند فرهنگ سازی از سوی تمامی نهادها و سازمانها هستیم.

خامسي هامانه در پايان سخنان خود با اشاره به ايجاد بوستان بزرگ بانوان با امكانات رفاهي تفريحي فرهنگي ورزشي در سطح شهر، اظهار اميدواري كرد: با توانمندسازي دختران و توان‌افزایی زنان يزدي گام‌های مؤثري در كاهش آسیب‌های اجتماعي و پيشرفت و توسعه استان برداشته شود.

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این جلسه ضمن خوش آمدگویی به مدیر کل امور بانوان استانداری اظهارداشت: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای سالم داشته باشيم بايد به نقش اجتماعي زنان و مشاركت آن‌ها در حوزه‌های مختلف توجه نماييم.

وی یادآور شد : هرگاه خانواده دچار آسیب‌های اجتماعی شود، اثر آن نیز به جامعه کشانده می‌شود و جامعه را درگیر می‌کند، یعنی آسیب خانواده آسیب جامعه نیز هست و باید برای رفع آسیب‌های کل جامعه تلاش شود.

گفتمان ديني، آسیب‌های اجتماعي و رواني ماهواره و فضاهاي مجازي، آسیب‌های اجتماعي دختران، مسائل مرتبط با ضرورت انجام تكاليف ديني، عفاف و حجاب و اخلاق در خانواده ازجمله دیگر  موضوعات مطرح‌شده در اين نشست بود.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا