یزدفردا:دویست وسی و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با پیام تسلیت حجت الاسلام شیخ عباس زارع در غم شهادت مظلومانه بنت الحسین علیه السلام، حضرت رقیه سلام الله علیها به محضر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف آغاز شد و افزود: حق خردسال مداراکردن و مهربانی کردن اوست و باید با حسن خلق با خردسال رفتار کرد و انشاالله خداوند خوش خلقی را به همه ما عطا کند.

سالروز در گذشت علامه شیخ محمد تقی جعفری از بزرگان دین، سالروز شهادت شهدای پاسدار سوسنگرد، سالروز در گذشت هنرمند ماندگارسید مرتضی نجومی از هنرمندان ومفسران قرآن  و سالروز شهادت شهید زین الدین وبرادرش از دیگر مواردی که رئیس شورای اسلامی شهر یزد به آن ها اشاره کرد.

در ادامه این جلسه محمد فقیه خراسانی رئیس کمیسيون تحول و املاک شورای اسلامی شهر در سخنان پيش از دستور خود، گزارشی از بازدید این کمیسيون از کارخانه جنوب را ارائه و اظهاراميدواري كرد: از تمامی ظرفیت و پتانسیل این کارخانه در جهت کارها وامورات فرهنگی، اجتماعی و مذهبی استفاد شود.

هفته کتاب وکتابخوانی هم بهانه ای شد تا مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد به همراه هیئت همراه و زوج نابینا و کم بینا کتابدار در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد حضور پیدا کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این مراسم با اشاره به توانمندی های معلولین بالاخص نابینایان در عرصه های مختلف گفت:  باید بستر مناسب برای شکوفایی استعدادها وتوانمندی های نابینایان در تمام عرصه ها و بالاخص کتابخانه ها  فراهم شود تا بیش از پیش شاهد حضور نابینایان در جامعه باشیم.

سپس ديگر اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد ضمن تبريك روز كتاب و كتابخواني ، پيشنهادات و مطالبي را در اين جلسه عنوان نمودند.

"رقیه دوست فاطمی‌ها" مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد هم در این مراسم ضمن تشکر از شورای اسلامی شهر یزد در جهت تجلیل از این زوج توانمند بیان داشت: از جمله اقدامات ارزشمند این دو کتابدار پرتلاش ، چاپ جلد اول و دوم کتاب نهضت سوادآموزی است که با خط بریل برای استفاده نوسوادان نابینا تهیه شده است.

وی افزود: از اقدامات بسیار خوبی که بعد از ایجاد کتابخانه نابینا انجام شد، آماده‌سازی فضای مناسب و مطلوب برای استفاده بهتر کم‌بینایان و نابینایان یزدی بود که اصلاح وردوی بخش نابینایان با ایجاد راه دسترسی مستقل از کتابخانه، از مهمترین این اقدامات بود.

در پایان ، از سمانه فتاحی و روح‌الله رنجبر زوج کتابدار کم‌بینا و نابینای کتابخانه با اهدای لوح سپاس و هدایایی، از جانب شورای اسلامی شهر یزد تقدیر شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا