سيد مهدي طلايي مقدم : وظيفه اصلي ستاد پيشگيري ؛ ترويج قانون مداري ، آگاه سازي عمومي و پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ اولین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی شهرستان بافق با حضور فرماندار ، اعضاي ستاد انتخابات ، هيات نظارت شورای نگهبان و جمعي از مديران اجرايي بافق در محل فرمانداري اين شهرستان تشکیل شد.

فرماندار بافق با اشاره به برگزاري دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در اسفند ماه سال جاری و اينكه مسئوليت داريم انتخابات را به نحو احسن و شايسته برگزار كنيم ، خاطر نشان كرد : هدف از تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی ، اجرا و اعمال دقیق قانون و پیش بینی و پیشگیری از وقوع تخلفات و جرائم انتخاباتی است .

"سيد مهدي طلايي مقدم" با اشاره به وظيفه اصلي اين ستاد در سه مرحله قبل ، اجرا و بعد از برگزاری انتخابات گفت: از وظایف اساسی و مهم ستاد آگاه سازی عمومی ، ارشاد اشخاص حقیقی و حقوقی، مدیران دستگاههای اجرایی، تشکل ها، کاندیداها و رؤسای ستاد انتخاباتی آنان با هدف ترویج قانون مداری از طریق تشریح و توضیح مفاد قانون جرایم انتخاباتی و مجازات های تعیین شده است.

وي با تاكيد به نقش پیشگیری در وقوع جرائم انتخاباتی، اظهار کرد: اصل پیشگیری یکی از اصل‎های مهم در جلوگیری از وقوع جرائم انتخاباتی است که در این زمینه باید به پیشگیری درون سازمانی و همچنین پیشگیری عمومی توجه ویژه شد و اطلاع رسانی‎های لازم در این زمینه صورت گیرد.

در ادامه رئيس دادگستري و رئيس هيات نظارت بر انتخابات شهرستان بافق ضمن تاكيد بر رصد و پایش مستمر امور و فعالیت هاي انتخاباتي ، استفاده از تدابیر و ظرفیت دستگاه های عضو، نسبت به اجرا و اعمال دقیق قانون و پیش بینی و پیشگیری از وقوع تخلفات و جرائم انتخاباتی را خواستار شد.

در پايان حضار جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مسائل مربوط به برگزاری انتخابات و همچنین تجربیات خود را در انتخابات گذشته بیان کرده و مصوباتی در خصوص پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی به تصویب رسید.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا