مسائل و مشکلات مردم روستاهای هفتهر و سورک و مزرعه علی شفیع از توابع بخش بفروئیه، فرماندار، بخشدار بفروئیه و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان میبد را به آن منطقه کشاند.

گازرسانی، افت ولتاژ برق، جاده دسترسی، مسکن، احیاء بافت‌های تاریخی و فاضلاب از دغدغه‌های اهالی این دو روستا بود.

به گزرش واحد دریافت خبر یزدفردا: فرماندارمیبد در بازدید از این مناطق بابیان اینکه روستاهای سورک و هفتهر از روستاهای پرجاذبه و ییلاقی میبد است بر توجه به حل مشکلات این روستا تأکید کرد.

حسین فلاح یکی از عمده‌ترین مشکلات روستاهای سورک و هفتهر را گازرسانی به این روستاها عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با رایزنی‌های انجام‌شده با مسئولین استان، عملیات طراحی گازرسانی به این روستاها ظرف دو هفته آینده انجام و عملیات اجرایی و تا پایان سال یا نهایتاً آغاز سال 95 انجام می‌شود.

فلاح مسیر تردد روستای سورک را یکی دیگر از مشکلات این مناطق خواند و افزود: این مسیر که از سه‌راه ندوشن به سمت سورک است با عنایت‌های ویژه‌ای‌ که اداره کل راه و شهرسازی داشته است و کمکی که دهیاری و شورای روستاهای سورک و هفتهر و بعضی از معادن در این مسیر دارند؛ روکش و تعریض مسیر سه‌راه هفتهر به سمت سورک ظرف دو هفته آینده بااعتباری بالغ‌بر یک و نیم میلیارد تومان آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: افت ولتاژ برق روستای سورک هم ازجمله مشکلات این روستا بود که قرار شد جلسه‌ای‌ با مهندس صحتی در مرکز استان داشته باشیم و با کمکی که صاحبان معادن خواهند داشت این مشکل هم حل شود.

فلاح با اشاره به اجرای طرح فاضلاب روستای سورک هم گفت: خوشبختانه با همکاری که شورا و دهیاری روستا و کمک‌های خوبی که آبفای استان و شهرستان داشته است تقریباً این پروژه نهایی شده و در مراحل اتمام قرار دارد.

فلاح با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی در روستاهای سورک و هفتهر گفت: روستاهای سورک و هفتهر با جاذبه‌هایی خوب و آب‌وهوای ییلاقی که دارد موردتوجه است که امیدواریم با مشارکتی که خود شورا و دهیاری‌ها خواهند داشت اقدامات خوبی در احیاء بافت‌های تاریخی و ایجاد جاذبه‌های گردشگری انجام شود.

فرماندارمیبد لایروبی قنات و برق‌رسانی مزرعه علی شفیع را از دیگر مسائل این منطقه بیان کرد و گفت: قرار شد با تعامل و هماهنگی با دستگاه‌های استان این دو مشکل هم برطرف شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا