برنج های میلیاردی در خاتم توقیف شد

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: فرمانده انتظامی شهرستان "خاتم" استان یزد از توقیف یك محموله 23 تنی برنج قاچاق به ارزش یك میلیارد و 500 میلیون ریال توسط ماموران پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "علیرضا صالحی" فرمانده انتظامی شهرستان خاتم در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران پلیس این شهرستان روز گذشته هنگام كنترل محورهای ورودی استان یزد، یكدستگاه تریلی كانتینردار "ولوو" را كه از جنوب كشور عازم "البرز" بود برای بازرسی متوقف كردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این تریلی، 23 تن برنج خارجی قاچاق فاقد مجوز گمركی به ارزش یك میلیارد و 500 میلیون ریال كشف و یك متهم نیز دستگیر شد.

سرهنگ صالحی با بیان اینكه محموله‌ی برنج قاچاق كشف شده به اداره گمرك استان یزد تحویل داده شد، تصریح كرد: قاچاقچیان، این محموله برنج خارجی را از جنوب كشور بدون مجوز گمركی بارگیری كرده و قصد انتقال به استان البرز را داشتند كه توسط ماموران پلیس شهرستان خاتم شناسایی و محموله قاچاق، توقیف شد. 

 

 

پدافند غیرعامل؛ آمادگی برای پیگیری مطالبات مردم در شرایط بحران است

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: فرمانده انتظامی استان یزد گفت: اجرای رزمایش پدافند غیرعامل توسط ماموران پلیس، آمادگی برای پیگیری مطالبات مردم در شرایط بحران است.

سردار "ایرج کاکاوند" ضمن بازدید از رزمایش پدافند غیرعامل پلیس استان یزد که با سناریوی "زلزله" انجام شد و در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: صبح امروز رزمایش پدافند غیر عامل توسط ماموران پلیس استان یزد به منظور آمادگی برای پیگیری و رسیدگی به خواسته ها و مطالبات مردم در شرایط بحران انجام شد.

وی افزود: به طور کلی، پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی و تلفات انسانی جلوگیری کرد و یا آن را به حداقل رساند.

سردار کاکاوند ادامه داد: این رزمایش با موضوع زلزله در سطح شهر یزد برگزار شد و ماموران پلیس این استان طی یک برنامه ریزی دقیق و منسجم به مقر یدکی واقع در پارک کوهستان منتقل شدند و تمامی واحدهای پلیسی در این مکان، استقرار یافته و به خدمات رسانی به شهروندان و پیگیری امور انتظامی پرداختند.

وی ضمن اشاره به نحوه استقرار نیروهای پلیس این استان در نقاط از پیش تعیین شده و مقر یدکی، گفت: خوشبختانه اقدامات نیروهای پلیس استان در این رزمایش مطلوب ارزیابی شد و مشکلی در ماموریت های انتظامی، فوریتی و همچنین اقدامات اطلاعاتی پلیس مشاهده نشد.

کاکاوند گفت: انجام این رزمایش، نوعی تمرین برای فراخوان کارکنان و دست­یابی به آمادگی مطلوب و مورد نظر برای ارائه خدمات انتظامی به شهروندان آسیب دیده در بحران است.

رئیس پلیس استان یزد در خاتمه، آمادگی نیروهای پلیس در شرایط بحران، افزایش توان عملیاتی- ماموریتی پلیس، خدمات رسانی مطلوب به شهروندان و همچنین آمادگی مقابله با هرگونه بلایای طبیعی و غیرطبیعی را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا