یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: یكی از مواردی كه متاسفانه افراد سودجو برای انجام فعالیت‌های مجرمانه خود از آن سود می‌برند، دستگاه‌های خودپرداز است.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ حبیب‌الله رجبلبی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در این روش افراد با استفاده از شیوه‌های مختلف روانی، مسافران را فریب می‌دهند و به بهانه واریز پول به كارت و همچنین كارت به كارت از مسافران كلاهبرداری می‌كنند.

وی ادامه داد: اگر افراد ناشناس تقاضای استفاده از خدمات بانكی به وسیله كارت بانكی شما را داشتند، به هیچ وجه آن را نپذیرید و هنگام استفاده از خدمات بانكی دقت كنید مشخصات و جزئیات كارت شما برای دیگران قابل مشاهده نباشد.

رئیس پلیس فتا استان گلستان تصریح كرد: احتمال سرقتی بودن كارت بانكی كه در دست افراد ناشناس و مشكوك قرار دارد، زیاد است.

سرهنگ رجبلی خاطرنشان كرد: ‌این كلاهبرداران با بیان اینكه سقف مجاز برداشت بیش از تقاضای آنان است، پیشنهاداتی ارائه می‌دهند؛ به عنوان مثال ممكن است از حساب شما مبلغی برداشت كنند و سپس از حساب خود برای شما همان مبلغ را كارت به كارت نمایند، این در حالی‌ است كه این شیوه یكی از شگردهای كلاهبرداران به شمار می‌رود.

این مقام انتظامی ادامه داد: ممكن است كارت در دست كلاهبرداران یاد شده مسروقه باشد و با توجه به مسروقه بودن كارت بانكی آن افراد، این شما هستید كه دچار مشكل می‌شوید و باید در برابر قانون و شاكی خصوصی پاسخگو باشید.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاكید كرد: نباید برای انجام كارهای غیرضروری از اینترنت‌های باز و رایگان استفاده كرد.

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: بسیاری از مسافرانی كه لپ‌تاب، تبلت و گوشی‌های هوشمند دارند از اینترنت‌های باز و رایگان استقبال می‌كنند و در هر مكانی با سیستم‌های خود به اینترنت متصل می‌شوند تا از اخبار و اطلاعات دنیای سایبر بهره‌مند شوند.

سرهنگ رجبلی از مسافران خواست در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشكوك آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مركز فوریت‌های سایبری، لینك ثبت گزارشات مردمی اطلاع دهند.

وی در پایان ابراز داشت: هریك از مسافران با رعایت این نكات و دقت در استفاده از كارت‌های عابربانك و ابزارهای موجود برای استفاده از اینترنت، می‌توانند از دام كلاهبرداران در امان باشند و سفری خوش و بی‌دغدغه را سپری نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا