یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا استان کردستان تصریح کرد : کاربران ابنترنتی هر چقدر بیشتر بدانند،بیشتر در امنیت خواهند بود.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ فرامرز شاکری در تشریح این مطلب بیان داشت : کودکان امروز امکان این را دارند که با فناوری‌های حیرت‌انگیز عصر اطلاعات آشنا شوند و با دسترسی به ابزارهایی چون رایانه‌های شخصی و موبایل‌های هوشمند به فضای اینترنت راه پیدا ‌کنند.
این مقام انتظامی افزود :اینترنت مزایای قابل توجهی را برای همگان به ارمغان آورده است مزایایی که سالانه میلیون ها نفر را به خود جذب می کند اگرچه مزایای بالقوه این شبكه جهانی به هیچ عنوان قابل انكار نمی باشد، اما تهدیداتی نیز در آن نهفته است كه می تواند كاربران كودك و نوجوان را به راحتی در دام خود گرفتار سازد.
وی ادامه داد:کودکان امروز امکان این را دارند که با فناوری‌های حیرت‌انگیز عصر اطلاعات آشنا شوند و با دسترسی به ابزارهایی چون رایانه‌های شخصی و موبایل‌های هوشمند به فضای اینترنت راه پیدا ‌کنند هم‌اکنون در سراسر جهان کودکان و نوجوانان وقت بسیاری را برای حضور در فضای مجازی صرف می‌کنند، بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌دهند و حتی از شبکه‌های اجتماعی برای آشنایی با همسن ‌و ‌سال‌های خود و ارتباط با دیگران استفاده می‌کنند. در این میان اگرچه فراگیربودن تکنولوژی‌های مربوط به فضای مجازی، محدودکردن دسترسی کودکان و نوجوانان را به امری مشکل تبدیل کرده اما والدین می‌توانند با اجرای نکاتی از آسیب‌پذیری این فضا برای فرزندانشان بکاهند و مزایا و کارکردهای مثبت آن را به آنها بیاموزند.
سرهنگ شاکری  ضمن توصیه به والدین در خصوص کودکان و فضای مجازی  اظهار داشت:
* حتما در مورد خطرات احتمالی ناشی از تبادل اطلاعات شخصی با غریبه ها، ملاقات های حضوری با كاربران اینترنتی ، ارائه عكس به دیگر كاربران غریبه و استفاده از دوربین های وب كم، فرزندان خود را آگاه سازید.
*والدین می بایست از تسلط كافی نسبت به اینترنت برخورداربوده و با سایتهایی كه كاربران كودك و نوجوان با آنها ارتباط ایجاد می كنند آشنایی كافی داشته باشند.
*والدین باید در مورد نحوه استفاده كاربران از وسایل شخصی خود مثل تلفن همراه، كنسول بازی های كامپیوتری، نمایشگر های 3 MP و سایر ابزارهای  مرتبط با رسانه های دیجیتال آگاهی داشته باشند.
*حتما از كودكان خود بخواهید تا تجربیات خود را به هنگام استفاده از اینترنت برای شما بازگو كنند.
*فقط در صورت نیاز ، برای فرزندانتان گوشی¬های دارای تکنولوژی جدید خریداری کنید زیرا تکنولوژی¬های جدید در صورت فقر آموزش و فرهنگ سازی مناسب ، موجب آسیب‌های روحی و اخلاقی خواهد شد.
شاکری در ادامه افزود : عده‌ای از خانواده‌ها نداشتن وقت کافی را بهانه می‌کنند و بدون آگاه کردن کودک در باره ویژگی‌ها، مشکلات و مزایای محیط مجازی، به او اجازه می‌دهند تا ساعت‌های زیادی را در اینترنت بگذراند. در این بین، سایت‌های غیر اخلاقی و تالارهای گفت‌وگو بیش‌ترین آسیب را به کودکان و نوجوانان می‌رسانند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا