یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری آذرباییجان شرقی اظهار داشت :  شرکتها و موسسات هنگام تعدیل یا اخراج کارکنان خود، اطلاعاتی را که در اختیار آنها قرار داده اند و احتمال سوء استفاده از آنها وجوددارد، را تغییر داده یا از بین ببرند.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری آذرباییجان شرقی در تشریح این خبر اظهار داشت: برخی از شرکت ها و موسسات در مواقعی بعضی از کارکنان خود را تعدیل، اخراج و یا برکنار می کنند و برخی از این کارکنان دارای اطلاعاتی هستند که برای آن سازمان با اهمیت است و با دسترسی به آن اطلاعات می توان برخی از کارهای اینترنتی و غیر اینترنتی را انجام داد و اقدام به سوء استفاده از این اطلاعات کرد.
سرگرد "اکبر محمدجعفری" تصریح کرد: بعنوان مثال شرکت هایی وجود دارند که کارهای مالی خود را از طریق اینترنت بانک انجام می دهند و افرادی که مسئول این اقدامات هستند دارای اطلاعاتی مانند شماره حساب، شماره رمز اینترنتی و سایر اطلاعات حساب آن شرکت یا موسسه هستند.
این مقام انتظامی افزود: در صورتیکه چنین افرادی بنا به دلایلی اخراج، برکنار یا تعدیل شوند احتمال دارد از این اطلاعات سوء استفاده کرده و اقدام به برداشت های غیر مجاز از طریق اینترنت، نفوذ در سایت ها و ... کرده و از این طریق، آسیبهایی بر آن شرکت یا موسسه وارد کنند.
رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتیکه موسسات و شرکت ها چنین اقدامی می کنند حتما نسبت به تعویض رمزهای اینترنتی، برخی از حساب های بانکی و حتی جابجایی امکانات و تجهیزات رایانه ای اقدام کنند تا مورد سوء استفاده واقع نشود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا