یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :افراد کلاهبردار با ادعای توانایی پیش گویی آینده به شما نزدیک شده و ادعا می کنند که آینده خوبی در انتظار شما نیست و وضعیت دشواری در آینده برای شما پیش خواهد آمد .

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : رمالی اینترنتی شیوه دیگری است كه تبهكاران ، قربانیان ساده‌لوح را از طریق وب‌ سایت‌های اینترنتی شكار می‌كنند و با ارائه شماره حسابی از آنها می‌خواهند پول را به حسابی واریز كرده و نتیجه فال را با پست الكترونیكی و ... دریافت كنند.

سرهنگ محمد نژاد افزود:برخی از سایت ها به منظور بالا بردن بازدید خود و سرگرم کردن و همچنین ایجاد سرگرمی لینک هایی را با عنوان فال بر روی سایتشان قرار داده اند که با استقبال زیادی نیز روبرو شده است و در این راستا  کلاهبرداران با آگاهی از علاقه برخی مخاطبان به این موضوعات از طریق پست الکترونیکی، تلفن و یا حتی ارتباط چهره به چهره با ادعای توانایی در پیشگویی وقایع آتی به آنان نزدیک شده و از این طریق به اطلاعاتشان دست پیدا می کنند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران درادامه خاطر نشان کرد :افراد کلاهبردار با ادعای توانایی پیش گویی آینده به مخاطبان خود نزدیک شده و ادعا می کنند که آینده خوبی در انتظار شان نیست و وضعیت دشواری در آینده برایشان پیش خواهد آمد..

وی افزود:  آنان در ازاء دریافت مبالغی راه حل هایی برای حل این وضعیت دشوار ارائه می دهند و ادعا می کنند این راه حل ها، نه تنها تمام مشکلات را حل خواهد کرد بلکه مخاطب را در مسیر خوشبختی قرار خواهد داد و آینده روشنی را برایش رقم خواهد زد واگر این پیشنهادها پذیرفته نشود تهدید به خواندن طلسم بدشانسی و نفرین ابدی می شوند .

محمد نژاد همچنین اظهار اشت : این نوع کلاهبرداری نه تنها باعث از دست رفتن پول قربانیان می شود بلکه نام و اطلاعات شخصی کاربران وارد لیست سایر کلاهبرداری ها می شود  و از آن به بعد افراد پیام های کلاهبردارانه بیشتری همانند برنده شدن در قرعه کشی و غیره را نیز دریافت خواهند کرد ومعمولا شگرد این کلاهبرداران برای به دست آوردن اعتماد قربانیان بیان اطلاعاتی در مورد مشخصات فردی و گذشته زندگی شخصی افراد است تا از این طریق بتوانند قربانیان را متقاعد کنند که پیش گویی آنان واقعی است و آنان توانایی ماوراءالطبیعی در پیش بینی حوادث آینده دارند.

سرهنگ محمد نژاد در ادامه به کاربران فضاهای مجازی توصیه کرد :

به  تبلیغات و آموزشهای فال و فالگیری اینترنتی هرگز اعتماد نكنند زیرا آسیب‌های ناشی از  آن مشكلاتی همچون - اعتیاد به فال و ایجاد مشکلات روحی و روانی - از هم پاشیدگی خانواده‌ها- کلاهبرداری و ضررهای مالی- آسیب‌های جانی و غیره را بدنبال دارد.

با فرهنگ‌سازی، تقویت باورهای دینی ،افزایش سطح آگاهی و تلاش برای شناسایی علت رجوع به فال و می توان با این پدیده مقابله كرد .

مجرمان در اینترنت دروغ و ترفند را به راحتی در بسته‌های زیبا به فکر کاربران غافل تزریق می‌کنند، پس از ارائه اطلاعات شخصی خود در این فضا بیشتر دقت کنند و با بالابردن بصیرت دینی و اعتقادی فرزندانشان آنها را نیز از بدام افتادن در دام خرافه‌های تبلیغی اینترنت محافظت کنند.

و به خاطر داشته باشند، هیچ فردی توانایی پیش گویی وقایع آینده را ندارد و. تنها خداوند متعال است که از سرنوشت زندگی افراد آگاه است .

 اگر با چنین ایمیل ها و یا تماس هایی مواجه شدند که ادعای پیش گویی برایشان دارند و یا ادعا کردند که یک نفرین و یا بدشانسی به دنبال شماست، از پاسخ دادن به آن ها خودداری کنند؛ زیرا پاسخ به آن ها شروع گرفتاری و قرار گرفتن نامشان در لیست سایر کلاهبرداری هاست.

پس چنانچه اگرکسی چنین اشتباهی را مرتکب شده و فکر می کند اطلاعات حسابش در اختیار کلاهبرداران قرار گرفته است با مؤسسه مالی یا بانکی که در آن حساب دارد  تماس بگیرید تا اقدامات امنیتی لازم را انجام دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا