یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :فردی كه با راه اندازی چندین سایت فیشینگ و سرقت اطلاعات بانكی شهروندان از حساب آنها سرقت می نمود ، توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبربیان داشت:در پی شكایت  چند شهروند مبنی بر اینكه حساب بانكی آنها بصورت اینترنتی كاملاً تخلیه گردیده است بررسی موضوع در دستور كار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ "مرتضوی" افزود: با بررسی های فنی انجام شده مشخص گردید شاكیان با مشاهده تبلیغات فروش نرم افزاردر اینترنت  و اقدام به خرید آن، وارد سایت های جعلی درگاه بانكی شده و به این ترتیب اطلاعات حساب بانكی آنها   سرقت شده است.

این مقام انتظامی بیان داشت:با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی و تلاش شبانه روزی كارشناسان این پلیس نهایتاً متهم شناسایی شد.

وی خاطر نشان كرد: با هماهنگی مقام قضائی اكیپی از كاراگاهان این پلیس به مخفیگاه نامبرده اعزام و ، وی پس از جلب و دستگیری تحویل این پلیس گردید.

ایشان افزودند:در بررسی های انجام شده و اعترافات متهم مشخص گردید وی از طریق ده ها سایت و ایمیل جعلی به بیش از 300 حساب بانكی دسترسی پیدا كرده است.

رئیس پلیس فتا استان به شهروندان توصیه كرد:

-        در مواجهه با تبلیغات اینترنتی و فریبنده وارد آن سایت ها نشده و اعتنایی به آن نكنید.

-    هنگام وارد شدن به درگاه بانكی در خریدهای اینترنتی به آدرس آن دقت نمایید آدرس اصلی درگاه بانكی باید با https شروع شده باشد.

-   صفحاتی كه در حین خرید اینترنتی ناخواسته مقابل شما باز می شود ممكن است تقلبی بوده و قصد كلاهبرداری داشته باشند.

-       در هنگام خرید اینترنتی به نماد اعتماد الكترونیك فروشگاه توجه كنید.

-       از فروشگاه های اینترنتی خرید كنید كه آنرا می شناسید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا