رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه بدون استفاده از ابزار رسانه نمی توان امنیت را به صورت محسوس در فضای مجازی ایجاد کرد، اظهار داشت: در فضای مجازی خبرنگاران همیاران پلیس فتا به حساب می آیند که در پیشانی اطلاع رسانی به مردم قرار دارند.

سردار هادیانفر رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا ضمن تبریک روز خبرنگار رسانه ها را بازوی قدرتمند پلیس در تامین امنیت معرفی کرد و بیان داشت: تحقق امنیت با بهره گیری از تمامی امکانات محقق خواهد شد و این موضوع مهم بر کسی پوشیده نیست که یکی از مهمترین این مولفه ها رسانه است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی بستری مناسب برای بروز انواع جرایم است و اگر این فضا به صورت دقیق مدیریت نشود ، می تواند خسارت های جبران ناپذیری به مردم و سازمان ها وارد آورد ،اظهار داشت: خبرنگاران با انتشار اخبار و در دسترس قرار دادن انواع تهدیدات موجود در فضای مجازی مردم و سازمان ها را نسبت به این تهدیدات آگاه می کنند و باعث می شوند مردم به سطح بالایی از خود مراقبتی در سطح فضای مجازی برسند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه از خبرنگاران به عنوان همیاران در فضای مجازی نامبرد و گفت: خبرنگاران در صورتی که اطلاع رسانی شفاف را در دستور کار خود قرار دهند ،یقینا ما شاهد خواهیم بود که میزان پرونده های تشکیل شده در سطح کلانتری ها و دادسراهای رایانه ای به مراتب کاهش پیدا می کند.

هادیانفر خاطر نشان کرد: رسانه ها می توانند با حضور پر رنگ در اپلیکیشن های موبایلی درصد نفوذ خود را در بین کاربران فضای مجازی افزایش دهند و از این طریق ضریب بازدارندگی از جرم را بالا ببرند؛ به هر صورت هر رسانه با توجه به میزان مخاطبانش باید به عنوان یک فرصت و نه یک تهدید مورد توجه باشند و از ظرفیت های آنها برای آموزش مردمی بهره برد.

رئیس پلیس فتا خاطر نشان کرد: این پلیس با راه اندازی معاونت اجتماعی و تقویت روابط عمومی تا کنون ارتباطات موثری را با رسانه ها برقرار کرده است و توانسته نقشه راهی مناسب برای تحقق امنیت در فضای مجازی از این طریق ایجاد کند؛ یقینا استفاده حداکثری از این توان می تواند یک ثمره قابل بیان داشته باشد و آن حراسست بیشتر و قوی تر ازمردم در برابر آسیب های فضای مجازی است .

گفتنی است ، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی در مراسم اختتامیه جشنواره " رسانه ؛ نظم و امنیت عمومی " در بخش خبر حایز رتبه برگزیده گردید .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا