یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :مسئول پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه كیش با اشاره به انتشار تصاویر خصوصی کاربران در فضای مجازی گفت: سهل انگاری کاربران ، مهمترین عامل در بروز اتفاقات ناگوار و انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی افراد در فضای مجازی است و رمز نگاری را راهکاری مناسب جهت جلوگیری از سرقت اطلاعات بر شمرد و افزود: رمزنگاری قابلیتی است که امنیت اطلاعات را تا حد زیادی تضمین می کند.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا :ستوان رودمشكی اضافه كرد: استفاده از رمزهای عبور پیچیده و پیشرفته می‌تواند اطلاعات خصوصی و مهم ما را از گزند و دسترسی مجرمان سایبری حفظ کند.

وی یکی دیگر از روش‌های سوء استفاده مجرمان سایبری را بازیابی اطلاعات از تجهیزات خریداری شده دانست و گفت: در حال حاضر خرید و فروش اجناس دست دوم و کارکرده به خصوص گوشی ها و تبلت های مبتنی بر سیستم عامل اندروید بسیار رواج پیدا کرده است.

رودمشكی به فروشندگان این دستگاه ها توصیه کرد: قبل از فروش حتماً دستگاه خود را به حالت تنظیمات کارخانه ای(Factory Reset) برگردانید و هرچند در برخی از دستگاه ها بعد از ریست کارخانه ای باز هم تمامی اطلاعات موجود در حافظه دستگاه پاک نمی شود و فقط از دسترس ظاهری خارج می شوند.

مسئول پلیس فتا كیش تصریح كرد: استفاده از حافظه های جانبی مثل رم و مموری در تبلت ها، لپ تاب ها و گوشی های اندروید می تواند به ما کمک کند که اطلاعات ارزشمند و خصوصی خود را بر روی حافظه های جانبی ذخیره کنیم و در موقع فروش حافظه جانبی را برای خود نگهداریم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا