یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس مركز اطلاع رسانی اصفهان در جلسه اتاق فكر پلیس و رسانه كه با حضور مدیران و كارشناسان برگزار شد، روابط غیر متعارف در شبكه های اجتماعی را تهدیدی برای بنیان خانواده عنوان كرد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا :سرهنگ" غلامرضا شهریاری" در جلسه اتاق فكر پلیس و رسانه كه با حضور مدیران و كارشناسان خبرگزاری مهر در سالن اجتماعات معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان برگزار شد گفت: یكی از آسیب های اجتماعی كه این روزها دامن گیر جامعه ما شده موضوع مهمی به نام "خیانت های زناشویی" است كه البته می توان از آن به عنوان بستری برای وقوع جرایم و حوادث اجتماعی یاد كرد .

وی با بیان اینكه نباید آسیب های موجود در جامعه را كتمان كرد افزود: وظیفه رسانه ها در خصوص معضلات اجتماعی اطلاع رسانی دقیق و صحیح و همچنین هدایت افكارعمومی و آموزش همگانی است كه  انتظار داریم در این زمینه رسانه ها بیشتر كار كنند.

این مقام مسئول خطر آسیب شبكه های اجتماعی موبایلی را بسیار جدی  و مهم توصیف كرد و  اظهار داشت: متاسفانه روابط غیر متعارفی كه در شبكه های اجتماعی موبایلی رواج یافته یكی از عوامل مهم و زمینه ساز در خیانت های زناشویی و تهدیدی برای بنیان خانواده محسوب می شوند.

سرهنگ شهریاری عنوان داشت: ما به عنوان حافظ امنیت جامعه وظیفه و نهادی كه با جرایم و آسیب های جامعه آشنا هستیم وظیفه خود می دانیم كه به مردم و رسانه ها هشدار بدهیم و به منظور پیشگیری از گسترش این آسیب ها آگاهی های لازم را ارائه كنیم.

رئیس مركز اطلاع رسانی پلیس استان با بیان اینكه اقدامات پیشگیرانه باید در دستور كار تمام ارگان های مرتبط و فعال در حوزه آسیب ها و مسایل اجتماعی قرار گیرد گفت: خانواده یكی از مهمترین و اساسی ترین نهاد در شكل دهی تربیت و سلامت جامعه محسوب می شود و اگر بنیان خانواده متزلزل گردد امنیت جامعه ما دچار چالش خواهد شد.

وی افزود: دشمن در جنگ نرم علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر روی تزلزل بنیان خانواده برنامه ریزی كرده و دراین راه عده ای نیز نا اگاهانه و ناخواسته در مسیر آنان گام بر می دارند كه باید در این زمینه اگاهی عمومی را افزایش دهیم.

این مقام انتظامی با بیان اینكه نیروی انتظامی با راه اندازی مركز مشاوره آرامش و واحدهای مشاوره در تمامی كلانتری ها به دنبال حل اختلافات  و مشكلات شهروندان است گفت: كارشناسان مشاوره پلیس با تخصص و توانایی خود آمادگی دارند تا به صورت رایگان به مشكلات و آسیب هایی كه مردم با آن درگیرند رسیدگی كنند.

رئیس مركز اطلاع رسانی پلیس استان با بیان اینكه طی یكسال گذشته نزدیك به 70 درصد از پرونده های اختلافات زناشویی در مركز مشاوره آرامش حل و فصل شده است گفت: ارائه مشاوره و راهنمایی به زوج های جوان و برپایی كارگاه آموزشی مهارت های زندگی برای آنان از جمله برنامه مدونی است كه معاونت اجتماعی پلیس استان برای پیشگیری از بروز جرم و آسیب در جامعه در دستور كار خود دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا