یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، در کارگاه خبرنویسی خبرنگاران پلیس، بر لزوم ارسال سریع، دقیق و شفاف اخبار و حوادث انتظامی -ترافیکی تاکید کرد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: روز گذشته کارگاه "خبر نویسی" رابطان اجتماعی و خبرنگاران پلیس شهرستان های استان یزد، در محل سالن شهید وزیری فرماندهی انتظامی این استان برگزار شد.

در این کارگاه، سرهنگ "محمدرضا مزیدی"معاون اجتماعی انتظامی استان یزد، ضمن تشریح اهداف معاونت اجتماعی گفت: معاون اجتماعی و خبرنگاران  پلیس، پل ارتباطی مرد و پلیس است.

وی ضمن تاکید بر ارسال کامل اخبار با رعایت 6 فاکتور خبری(کی، کی، کجا، چه، چرا و چگونه) گفت: اخبار حوادثی که از شهرستان ها ارسال می شود، هم باید دارای ارزش خبری بالایی باشد و هم اینکه در نهایت امر، ارتقاء امنیت اجتماعی را در پی داشته باشد.

سرهنگ مزیدی، با بیان اینکه بسیاری از کلمات بیگانه وارد زبان ما شده است بر استفاده از واژگان و مفاهیم فارسی تاکید کرد.

محمد رضا مزیدی، زبان فارسی را از جمله زبان هایی دانست که دارای تاریخ و فرهنگ و تمدنی کم نظیر و ارزشمند است و تصریح کرد: احترام به زبان که با کاربرد اصولی آن ممکن می شود، احترام به فرهیختگی یک ملت است.

وی بر ساده نویسی اخبار پلیسی، تاکید کرد و گفت: مردم علاقه مندند اخباری را که می خوانند به راحتی متوجه شوند و این عامل، در جذب مخاطب و افزایش رضایت مندی آنها، بسیار اثر گذار است.

معاون اجتماعی انظامی استان یزد، در خاتمه بر لزوم ارسال سریع، شفاف و دقیق اخبار و حوادث انتظامی و ترافیکی در سطح استان تاکید کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا