خبرهای پلیسی:

 

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :فرمانده انتظامی چابهار از دستگیری یک سارق اینترنتی که از حساب خواهرش سرقت کرده بود، توسط کارشناسان پلیس فتا این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" "سرهنگ محمد رضا کاظمی"در تشریح این خبر گفت: خانمی با مراجعه به پلیس فتا شهرستان چابهار با اعلام برداشت های متعدد غیر مجاز از حساب بانکی اش در خواست دادخواهی کرد .

وی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از شنیدن اظهارات شاکیه رسیدگی به موضوع را به طور ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی چابهار اظهار داشت:با بررسی دقیق موضوع،کارشناسان  پلیس فتا در بر خورد با تراکنش های انجام شده متوجه شدند که مبلغ ده میلیون ریال  در بازه های زمانی خاصی از حساب شاکیه برداشت شده است. لذا کارشناسان وارد عمل شده و با بررسی رد پای سارق در تراکنش های مالی انجام شده از طریق فضای مجازی، هویت سارق را شناسایی کردند.

سرهنگ کاظمی افزود: در بررسی های بعمل آمده مشخص شد که سارق برادر شاکیه می باشد لذا متهم به پلیس فتا فراخوانده شد و در حالی که ابتدا نسبت به سرقت اظهار بی اطلاعی می کرد،در ادامه با مشاهده ادله محکم  و مستندات پلیس،به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد و عنوان داشت با سوء استفاده از اعتماد خواهرش زمانی که  کارت بانکی وی را به صورت امانی در اختیار داشته از فرصت بدست آمده استفاده کرده و با اختصاص دادن رمز دوم اینترنتی در زمان مناسب اقدام به سرقت می کرده  است.

 سرهنگ کاظمی به شهروندان توصیه کرد:حداقل به صورت دوره های ماهیانه رمز های ورودی حساب خود را تغییر داده و از قرار دادن کارت بانکی خود به افراد غیر جدا خودداری کنند و در صورتی که کارت بانکی خود را در اختیار فرد دیگری قرار دادند به محض دریافت کارت رمز دوم را تغییر دهند. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا