خبرهای پلیسی:

 

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :فردی كه با بدست آوردن تصاویر خصوصی و خانوادگی یكی از شهروندان قصد اخاذی از وی را داشت توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت : در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینكه فردی تصاویر شخصی و خانوادگی وی را بدست آورده و با تهدید انتشار آنها در فضای مجازی قصد اخاذی از وی را دارد، بررسی موضوع در دستور كار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ " مرتضوی " افزود:شاكی در اظهارات خود بیان داشت ایمیلی از طرف شخصی ناشناس دریافت نمودم كه در آن ایمیل عنوان شده بود در صورتی كه مبلغ 50 میلیون ریال به حسابم واریز نكنی عكس ها و تصاویر خانوگی ات را در اینترنت منتشر می كنم و برای اثبات ادعای خود نیز چند عدد از عكس های خصوصی ام را همراه ایمیل ارسال كرده بود.

رئیس پلیس فتا استان خاطر نشان كرد:با جمع آوری مدارك و مستندات مورد نیاز توسط كارشناسان پلیس فتا نهایتاً متهم كه از بستگان شاكی می باشد شناسایی و دستگیر شد.

وی اظهار داشت :متهم در برابر مدارك و مستندات پلیس فتا صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را سودجویی و كسب منفعت عنوان داشت.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه كرد :

-از به اشتراك گذاری عكس ها و تصاویر خصوصی در فضای مجازی پرهیز نمایید.

-اطلاعات خصوصی و محرمانه خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

-از نگهداری اطلاعات شخصی و خانوادگی بر روی دستگاه های قابل حمل مانند تلفن همراه،لپ تاپ و تبلت خودداری نمایید.

-اجازه فیلم برداری و عكس برداری از مجالس خصوصی خود را به اقوام و دوستان ندهید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا