خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲

احتمال تعطیلی بعضی از معادن سنگ
گروه معادن >سنگ و مصالح ساختمانی - بعضی از معادن سنگ تزیینی ممکن است بدلیل افزایش ناگهانی حقوق دولتی ابلاغی در پایان سال 92 و عدم صرفه اقتصادی تعطیل شود، چرا که معدنکاران محصول خود را با قیمت ابتدای سال نه براساس مالیات فعلی فروخته اند.
به گزارش ماين نيوز، دبیر انجمن همگن معدنکاران استان اصفهان گفت: بعضی از معادن سنگ تزیینی ممکن است بدلیل افزایش ناگهانی حقوق دولتی ابلاغی در پایان سال 92 و عدم صرفه اقتصادی تعطیل شود.

محمدعلی تاخیری اظهار کرد: معادن سنگ تزیینی در سال 92 فروش خود را بر پایه قیمت حقوق دولتی که سازمان صنعت، معدن و تجارت در ابتدای سال اعلام کرد، قرار دادند و اکنون در پایان سال، وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت جدیدی را بعنوان قیمت پایه مطرح کرده که چند برابر قیمت ابتدای سال است.

وی اضافه کرد: این کاری غیرمنطقی است چرا که وقتی معدنکاران محصول خود را با قیمت ابتدای سال فروخته اند، نمی توانند بر اساس یک قیمت جدید در پایان سال حقوق دولتی را که نوعی مالیات به حساب می آید، بپردازند.

تاخیری گفت: این مشکل را با معاون معادن وزیر صنعت هم مطرح کرده ایم و قرار شده است معدنکاران نظرات کارشناسی خود را به وزارتخانه بفرستند تا بر مبنای آن دوباره تصمیم گیری شود.

وی گفت: معدن داران بدلیل تحریم ها برای تهیه ماشین آلات و قطعات یدکی خود دچار مشکلات فراوان هستند و با افزایش شدید هزینه ها روبرو بوده اند، اگر حقوق دولتی هم به این شکل زیاد شود، معدن صرفه اقتصادی نخواهد داشت و احتمال تعطیلی بعضی معادن بدلیل عدم توجیه اقتصادی وجود دارد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا