خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات فولاد مبارکه به بازار عرضه شد
گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: پنج میلیون و 800 هزار تن محصول تولیدی این شرکت در سال 92 به بازارهای داخل و خارج عرضه شد.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" ، بهرام سبحانی در جمع کارکنان فولاد مبارکه افزود: سال گذشته، ارسال محصولات این شرکت به بازار داخل و خارج نسبت به سال ماقبل از آن 2 درصد افزایش داشت.

وی گفت: در سال 92، هفت میلیون و 141 هزار تن گندله تولید شد که نسبت به برنامه 2 درصد رشد داشت و در این سال در مدولهای ششگانه چهار میلیون و 733 هزار تن آهن اسفنجی تولید شد.

مدیرعامل فولاد مبارکه اضافه کرد: در این بخش هم تولید یک درصد افزایش یافت ضمن اینکه در فاز دوم احیای مستقیم یعنی مدول A شهید خرازی این شرکت هم یک میلیون و 283 هزار تن آهن اسفنجی تولید شد.

وی از رشد یک درصدی تولید در ناحیه فولادسازی و ریخته گری فولاد مبارکه خبر داد و گفت: در سال 92، در ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم پنج میلیون و 391 هزار تن تختال تولید شد.

سبحانی افزود: در ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا نیز 710 هزار تن تختال تولید شد.

وی با بیان اینکه در ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه، افزایش 5 درصدی تولید نسبت به برنامه در نظر گرفته شده را شاهد بودیم، گفت: در سال 92 در خط نورد گرم فولاد مبارکه پنج میلیون و 153 هزار تن ورق تولید شد.

وی به تولید در ناحیه نورد سرد فولاد در سال 92 اشاره کرد و گفت: فولاد مبارکه در مجموع خطوط تولید محصولات سرد به تولید یک میلیون و 338 هزار تن محصول دست پیدا کرد.

مدیرعامل فولاد مبارکه اضافه کرد: در خط تولید ورق قلع اندود نیز با تولید 105 هزار تن ورق 2 درصد نسبت به برنامه بیشتر تولید شد و در خط تولید ورق گالوانیزه به تولید 201 هزار تن محصول دست یافتیم و در خط تولید ورق رنگی نیز با رشد 20 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 91 مقدار 130 هزار تن ورق رنگی تولید شد.

وی با تاکید بر اهمیت تولید محصولات ویژه در شرکت افزود: فولاد مبارکه در سال 92 توانست یک میلیون و 147 هزار تن محصول ویژه تولید و 104 درصد برنامه را در این بخش محقق کند.

سبحانی درباره عملکرد فولاد هرمزگان نیز گفت: در سال 92 مقدار یک میلیون و 387 هزار تن آهن اسفنجی و یک میلیون و 67 هزار تن تختال در این شرکت تولید شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا