خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : جمعه ۸ فروردين ۱۳۹۳
بزرگترین تولیدکنندگان منگنز جهان کدامند؟/گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا درباره تولید جهانی منگنز
یزدفردا"گروه معادن >ساير حوزه ها - سازمان زمین شناسی آمریکا در تازه ترین گزارش خود آفریقای جنوبی را با تولید 3.8 میلیون تن به عنوان بزرگترین تولیدکننده منگنز در جهان در سال 2013 معرفی کرد.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" براساس گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا (USGS) بعد از آفریقای جنوبی، استرالیا و چین هر یک با تولید 3.1 میلیون تنی به صورت مشترک در رده دوم و گابن نیز با تولید 2 میلیون تنی در رده سوم قرار گرفتند. برزیل هم با تولید 1.4 میلیون تنی جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد. تولید منگنز در سایر کشورهای جهان در سال قبل زیر یک میلیون تن بوده است.

از دیگر تولیدکنندگان عمده منگنز در جهان می توان به برمه، هند، قزاقستان، مالزی، مکزیک و اوکراین اشاره کرد.

مجموع تولید جهانی منگنز در سال 2013 به 17 میلیون تن رسید که نسبت به تولید سال 2012 رشد 1.2 میلیون تنی را تجربه کرد.

زمین های حاوی منابع منگنز بسیار گسترده و بزرگ بوده اما در عین حال به صورت پراکنده و نامنظم توزیع شده اند. در آمریکا ذخایر منگنز دارای عیار بسیار پایین بوده و به همین دلیل استخراج این ذخایر مستلزم صرف هزینه بسیار بالایی است. آفریقای جنوبی دارای حدود 75 درصد از کل ذخایر جهانی شناخته شده منگنز است و اوکراین نیز 10 درصد این ذخایر را در اختیار دارد.

در سال 2013 پروژه های مختلفی در زمینه افزایش 5 میلیون تنی ظرفیت تولید منگنز در سراسر جهان در دست اجرا بود که بیشتر این افزایش ظرفیت نیز مربوط به آفریقای جنوبی می شود.

سال قبل تولید فولاد آمریکا برنامه ریزی شده بود که با افت کوچکی نسبت به سال 2012 مواجه شود و به همین دلیل واردات فرومنگنز این کشور نیز برآورد می شود که در سال قبل با کاهش 20 درصدی نسبت به سال 2012 مواجه شده است. در نتیجه مصرف ظاهری منگنز آمریکا هم با افت 8 درصدی به 770 هزار تن رسید. در آمریکا سنگ منگز با عیار 35 درصد یا بیشتر از سال 1970 تاکنون تولید نشده است.

برای دریافت گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا درباره تولید جهانی منگنز در سال 2013 روی این لینک کلیک نمایید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا