خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲

 معاون معدني وزارت صنعت:

سالانه حدود ۸ میلیون تن واردات فولاد داریم

 یزدفردا "گروه صنایع معدنی >فولاد - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سالانه نزدیک به۸ میلیون تن واردات فولاد داریم که اگر معدن به رشد و پیشرفت برسد می‌توانیم با ابزارهای کارآمد مانع واردات شویم و این محصولات را به بخش صادرات منتقل کنیم.

 

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" جعفر سرقینی در خصوص آمار صادرات و واردات اظهار كرد: هر سال نزدیک به ۸ میلیون تن واردات فولاد داریم که اگر معدن به رشد و پیشرفت برسد می‌توانیم با ابزارهای کارآمد مانع واردات شویم و این محصولات را به بخش صادرات منتقل کنیم.

وی افزود: در سال ۹۱، ۶۴۵ میلیون تن به ارزش ۷۵۷۰ میلیون دلار صادرات داشتیم.

سرقینی به اقلام صادراتی این حوزه اشاره کرد و بیان كرد: کاشی، سرامیک، سیمان، شیشه، کرنتیک، سنگ تزئینی خام، چدن، آهن، فولاد،‌آلومینیم، مس و سرب می‌شود.

معاون امور معدن و صنایع معدنی وزیر صنعت همچنین به صادرات مواد خام اشاره کرد و گفت: هنوز سنگ آهن و سنگ تزئینی به صورت خام عرضه می‌شود که امیدواریم با وضع عوارض مانع این اقدام شویم.

وی همچنین در ادامه در خصوص نحوه واردات ماشین آلات معدنی اشاره کرد و اظهار كرد: واردات ماشین آلات معدنی دست دوم تا عمر ۵ سال برای عموم آزاد شده است ولی برای واردات تا عمر ۱۰ سال باید با رجوع به وزارت‌خانه و با توجه به فعالیت معدن مجوز صادر شود ولی به طور کلی از تشریفات اداری این حوزه کاسته شده است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا