خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲

رئیس کمیسیون صنایع مجلس:
ایتالیایی‌ها سنگ‌ آذرشهر را روی دریا به ارزش افزوده می‌رسانند

 

یزدفردا"گروه معادن: >سنگ و مصالح ساختمانی - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ایتالیایی‌ها و چینی‌ها با خرید سنگ‌های آذرشهر و سایر شهرها با فرایندی حساب شده روی کشتی سنگ را به ارزش افزوده رسانده و می‌فروشند.

 

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" رضا رحمانی در همایش شوراهای اسلامی شهرستان آذرشهر بر ضرورت تسریع در آغاز مراحل اجرایی شهرک سنگ آذرشهر تاکید کرد و اظهار کرد: ایجاد این شهرک در دور دوم سفرهای استانی دولت قبلی با دوندگی و پیگیری مستمر به تصویب رسیده ولی تا کنون هیچ اقدام عملیاتی برای اجرای آن نشده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: آذرشهر به طور بالقوه معادن سنگ ارزشمندی دارد که می تواند سود زیادی برای این منطقه به همراه داشته باشد ولی به علت نبوده زنجیره تولید سنگ در آن از این سود کم بهره است.

وی ادامه داد: هر چند احداث این شهرک تخصصی در سال ۸۷ به تصویب رسیده، ولی گیر و دار بروکراسی‌های اداری تاکنون اجازه شکل گرفتن بنیان این شهرک را نداده است.

آذرشهر معدن سنگ‌های تزئینی و احداث کارخانجات سنگ بری مدرن


رحمانی تاکید کرد: با ایجاد این شهرک تخصصی در مهد سنگ‌های تزیینی و احداث کارخانجات سنگبری مدرن و صنایع وابسته پایین دستی،آذرشهر می تواند به قطب مهم تولید و صادرات سنگ های تزیینی در جهان تبدیل شود.

این مسئول عنوان کرد: در حال حاضر ایتالیایی‌ها و چینی‌ها با خرید سنگ‌های آذرشهر و سایر شهرها با فرایندی حساب شده بر روی کشتی سنگ را به ارزش افزوده رسانده و می‌فروشند، به طوری که ضایعات سنگ را بر روی کشتی درآورده و به دریا می‌ریزند و سنگی برش خورده و تراش داده شده را به کشورشان می‌برند.

نمعادن و صنايع معدني"ده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو ابراز داشت: متاسفانه با وجود چنین نعمت خدادادی در آذرشهر، مردم این منطقه سود چندانی از آن نمی برند که این امر جفا در حق آذرشهر است.

وی اضافه کرد: بر اساس اطلاعات ارایه شده توسط شهرک‌های صنعتی این استان، این شرکت اقدامات اولیه لازم را در دست اجرا دارد که امیدواریم هر چه زودتر این اقدامات به نتیجه رسیده و شاهد احداث شهرک تخصصی سنگ آذرشهر باشیم.

آخرین وضعیت ایران خوردوی آذربایجان

این مسئول با اشاره به وضعیت ایران خودروی آذربایجان، گفت: این شرکت بیش از دو سال است که آماده بهره‌برداری شده، ولی به دلایل معلوم راه‌اندازی آن به تعویق افتاده است، هر چند که بنده پیگیر حل مشکلات آن و آغاز تولید هستم؛ ولی همه مردم در قبال این شرکت و سایر کارخانجات و سرمایه‌گذاری‌ها وظیفه‌ای مهم بر عهده دارند.

رحمانی عنوان کرد: هر فردی از جامعه چه مسئول و چه غیر مسئول وظیفه‌ای در قبال تولید دارد، این وظیفه می‌تواند با دعای پدران و مادران جامعه باشد، می‌تواند با باز کردن گرهی از کار یک تولید کننده توسط یک کارمند و مسئول باشد، باید فضا را برای کار کردن تغییر دهیم، کاری که همه ما به آن نیازمندیم.

وی بهبود فضای فرهنگی و اجتماعی را لازمه سرمایه گذاری اعلام و اضافه کرد: اگر فضای مساعدی برای سرمایه‌گذاری ایجاد کنیم، آذربایجان‌شرقی بنا به دلایل مختلف از جمله وجود زیرساخت‌ها، دسترسی به بازارهای مصرف و… مزیت‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری دارد که می‌توان با تکیه بر آن مشکلات جامعه اعم از بیکاری و تورم را حل کرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر، اذعان داشت: تاثیر این امر بر فعالیت‌های کشاورزان بسیار منفی بوده و لازم است دولت طرحی حمایتی از کشاورزان ارایه دهد تا کشاورزان پا بر جا مانده و برای سال‌های بعد محصول تولید کنند، ضمن اینکه باید اقداماتی نیز برای تامین آب آن‌ها از راه‌های ممکن انجام پذیرد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا