خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲

معاون اقتصادی فولاد مبارکه خبر داد:

پذیرش فولاد هرمزگان در فرابورس
گروه صنایع معدنی >فولاد - معاون اقتصادی و مالي شرکت فولاد مبارکه از پذیرش فولاد هرمزگان در فرابورس خبر داد و گفت: سهام این شرکت بزودي عرضه خواهد شد.
به گزارش ماین نیوز، امیرحسین نادری افزود: با توجه به پتانسیل بسیار بالای فولاد هرمزگان برای سودآوری که محصول انتقال صحیح دانش فنی فولاد مبارکه بر این طرح فولادی و مدیریت و تلاش جمعی همکاران فولاد هرمزگان است، می‌توان انتظار داشت بازار استقبال بسیار مناسبی از این سهم به عمل آورد.

وی با اشاره به اينکه طبق بودجه، این شرکت باید حداقل ۴۰۰۰ میلیارد ریال سودآوري داشته باشد، گفت: پتانسیل‌های سودآوری فولاد هرمزگان با توجه به نزدیکی به آب‌های آزاد، امکان صادرات، زنجیره ارزش نسبتا کامل، تولید محصول منحصر به فرد و تولید اسلب (۱۰×۲ متر) از جمله مزاياي اين شرکت براي سودآوري است.

او در خصوص صدور مجوزهای افزایش سرمایه نیز یادآور شد: مجوزهای بورس بیشتر برای طرح‌های توسعه و اصلاح ساختار برای شرکت‌هایی مانند فولاد مبارکه صادر می‌شود که البته با سخت‌گیری‌هایی همراه است که با شرایط فعلی بورس همخوانی دارد اما باید شرایط شرکت‌ها نیز در نظر گرفته شود.

معاون اقتصادي و مالي فولاد مبارکه افزود: در کشور ما با توجه به اینکه سهم حاصل از افزایش سرمایه توسط سهامداران باید خریداری شود و باید از قبل برای عرضه سهام به نوعی بازاریابی کرد، از این رو تامین مالی برای افزایش سرمایه در شرایطی که بازار مثبت است و جذابیت لازم دارد قابل انجام است؛ در غیر این صورت سایر روش‌های تامین مالی توصیه می‌شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا